Whatsapp

مشاوره رایگان

کف تراشی چوب چیست ؟

کف تراشی چوب چیست ؟

فهرست

کف تراشی چوب چیست ؟

برای داشتن یک سازه و محصول چوبی با کیفیت لازم است اقداماتی اصولی بر روی اسلب چوب انجام شود ، تا در نهایت کالای ما زیبایی و طول عمر بیشتری داشته باشد .یکی از این مراحل که نقش اساسی در ظاهر و نمای کار دارد ، کف تراشی چوب و صیقلی شدن سطح کار می باشد .برای آن که با این اصطلاح و چگونگی مراحل کار بیشتر آشنا شوید ، با ما در ادامه همراه شوید .

خرید میز تیوی

کف تراشی چوب چیست ؟

بعد از قطع درخت ( با مجوز جنگل بانی و مراتع ) و انتقال آن به کارخانه ، اولین مرحله خشک کردن دقیق و اصولی چوب های برش خورده است . دقت و سرعت عمل در این مرحله بسیار اهمیت دارد . زیرا چوب یک ماده طبیعی بوده و مواد لازم و ضروری برای رشد حشرات ،موریانه و باکتری را دارد . میزان رطویت چوب را نمی توان بدون دستگاه ، تخمین زد ، و حتما باید از دستگاه رطوبت سنج استفاده نمود . معمولا رطوبت بین ۷ تا ۱۲ ایده آل برای ساخت انواع مصنوعات چوبی می باشد .

 

بعد از آن که چوب خشک شد و به رطوبت استاندارد رسید ؛ قطعا پیچ و تاب هایی بر سطح آن به وجود می آید که باید حتما برطرف شود . برای داشتن هر وسیله چوبی از قبیل میز ، صندلی ، تختخواب ، ویترین ، کتابخانه ، تخته سرو و … به حداقل یک سطح صاف و هموار احتیاج داریم .تصور کنید هر چقدر میز چوبی ما با ارزش و خوشرنگ باشد و با قیمت بالایی خریداری شده باشد ؛ ولی اگر دارای سطح ناصافی باشد ، و با  دست کشیدن بر روی آن برجستگی هایی احساس شود ، هیچ زیبایی نخواهد داشت .

البته کف تراشی چوب در یک سمت حداقل کار خواهد بود ؛ و برای بیشتر سازه ها باید هر دو سمت چوب صاف باید تا تعادل پایه ها حفظ شود و موقع دست کشیدن زیر کار ، زیری آن احساس نشود .به همین خاطر ،به کف تراشی چوب نیاز داریم . در واقع کف تراشی برداشتن لایه های نازک از روی اسلب می باشد تا در نهایت یک سطح صاف و هموار بدست آید .هر چه این سطح صاف تر باشد ، محصول نهایی زیباتر خواهد بود .

کف تراشی چوب چیست ؟

کف تراشی چوب در مجموعه زد دیزاین :

مجموعه زد دیزاین به جهت آن که یکی از بزرگ ترین تولید کننده های مصنوعات چوبی و روستیک می باشد ؛کلیه امور ساخت و پردازش مصنوعات چوبی را به صورت کاملا حرفه ایی و با استانداردهای روز دنیا  انجام می دهد .

این امور شامل سی ان سی چوب ، کفتراشی ، خشک کردن چوب و… می باشد . چنانچه برای اسلب چوب خود نیازمند یکی از این موارد هستید ،می توانید از مشاورین حرفه ای ما راهنمایی های لازم را دریافت کنید .همچنین می توانید انواع اسلب چوب گردو با ارتفاع و عرض های بسیار خاص را با قیمت مناسب از ما خریداری نمایید .

اگر عرض چوب اسلب شده کم بوده و بین ۴۰ تا ۷۰ سانتی متر باشد ، می توان از دستگاه گندگی استفاده کرد . ولی عرض بیشتر چوب های مصرفی ما در زد دیزاین بالا بوده و گاهی به ۱۸۰ سانتی متر و بالاتر هم می رسد ؛ در این صورت کار با دستگاهی با این ابعاد دشواری های زیادی دارد . پس نجارها و اساتید حوزه چوب از دستگاه کف تراشی چوب استفاده می کنند . این دستگاه به صورت حرکات رفت و برگشت به دفعات با برداشتن سطوح برآمده چوب ، اسلبی زیبا و صیقلی را تحویل نجار می دهند .

در تصویر زیر عکس قبل و بعد از کفتراشی اسلب را مشاهده کرده و به وضوح تفاوت را احساس می کنید .برای زیبایی بیشتر پس از اتمام مراحل کار ، با سمباده دستی دوباره سطح چوب ساب زده می شود .در مجموعه زد دیزاین ، کف تراشی ، درز کردن ، روکش گیری ، الوار گیری ، سمباده زدن و پولیش و… انجام می گیرد . و هزینه ای که شما بابت خرید اسلب چوب گردو می پردازید ، بابت اسلب آماده ی نصب خواهد بود . چنانچه اسلب دارید که نیاز به کف تراشی دارد ، باید بدانید این عمل به صورت متر مربع محاسبه می گردد . و شما عزیزان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 

کف تراشی چوب

سازه های روستیک چوبی :

در مجموعه زد دیزاین ، از اسلب های چوبی و یا برش های کالباسی که کف تراشی چوب روی آن ها انجام شده ،برای ساخت انواع مصنوعات و سازه های روستیک و مدرن استفاده می شود .این محصولات شامل میزهای غذاخوری ۱۲ نفره و کمتر ، میز تلویزیون ، میز عسلی و جلومبلی ، کتابخانه ، ویترین روستیکال ، استند و شلف های چوبی و ده ها سازه ی دیگر می شود . برای مشاهده به روزترین سازه های چوبی ، به وبسایت ما مراجعه نمایید .

کف تراشی چوب

کف تراشی چوب چیست ؟ آدرس کارخانه :
البرز _ کرج _ جاده محمد شهر _جنب دور برگردان مهندسی زراعی _ کوچه الوند _پلاک ۱۰
کف تراشی چوب چیست ؟تلفن دفتر فروش : ۰۲۶۹۱۳۰۱۰۶۰ 
تلفن کارخانه : ۰۲۶۳۴۸۵۰۲۷۴
لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.