Whatsapp

مشاوره رایگان

کارگاه رزین اپوکسی

کارگاه رزین اپوکسی

فهرست

نکات ایجاد کارگاه رزین اپوکسی

فارغ از مهارت و دانش کار با رزین اپوکسی در اولین گام به یک اتاق کار نیاز دارید به علاوه چنانچه قصدتان از این کار کسب درآمد و ایجاد یک کسب و کار شخصی است بایستی از صفر تا صد کار را بصورت حرفه ای مدیریت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

ممکن است برخی از دوستان بپرسند که ما می خواهیم این کار را در خانه انجام دهیم ، آیا هنوز باید یک محل مخصوص و به اصطلاح یک اتاق کار  داشته باشیم؟

شک نکنید که پاسخ مثبت است ، در هر صورت ، اگر به دنبال بالاترین کیفیت هستید و به درآمدی که از این کار ممکن است به دست بیاورید فکر میکنید ، باید مکان خاصی را برای این کار در نظر بگیرید حتی اگر کاری سخت به نظر برسد.به علاوه قطعا شما هم دوست ندارید که با ریختن رزین داغ روی فرش یا مبل اتاقتان ، جلوه ی تازه ای به خانه ببخشید!

بر خلاف آنچه به نظر می رسد آماده کردن یک اتاق کار نسبتا مناسب ، کار خیلی سختی نیست. در این مقاله به نکات مختصر و مفیدی برای آماده کردن یک اتاق کار مناسب اشاره می کنیم.

کارگاه رزین پروکسی

کارگاه من کجای خانه باشد؟

اگر تا به حال تجربه ی کسب و کار خانگی نداشته اید ، طبیعتا اتاق کار مخصوصی نیز نداشته اید ، اما نگران نباشید ، بهتر است به جای زحمت ساخت یک کارگاه ، ابتدا کار را در محیطی کوچک مانند اتاقی در خانه یا محل کار خود شروع کنید.

کدام اتاق در خانه برای این کار مناسب است؟

فراموش نکنید که رزین بر خلاف ظاهرش میتواتد بسیار خطرناک باشد پس اتاق کار شما باید کمترین تردد را در بین اتاق های خانه داشته باشد ، وجود یک پنجره برای اتاق کارتان را الزامی بدانید ، پس از کار در زیر زمین یا محیطی که رطوبت مناسبی ندارد پرهیز کنید. همچنین میز کار و همین طور کف اتاق کارتان بایستی حتما حتما صاف و هموار باشد . وجود شیب اضافه روی میز یا کف کارگاه می تواند گاها خطرناک باشد.

از نکات دیگری که حتما باید در چینش اتاق کار دقت کرد این است که میز کار را تقریبا بزرگ انتخاب کنید و حتما بر روی پنجره ها از پرده تقریبا ضخیمی استفاده کنید تا نور شدید برروی میز کار تابیده نشود. فراموش نکنید که محیط کار هرگز نباید نمناک و خیلی مرطوب باشد پس از فن های بزرگ یا کولر استفاده نکنید و اگر اتاق کولر دارد حتما روی خروجی ان را با کاغذ بپوشانید.

همچنین برای گرم کردن اتاق کار نباید از شومینه و یا بخاری های هیزمی و حتی بخاری های نفتی غیر استاندارد استفاده کنید چرا که حجم زیادی از دی اکسید کربن را وارد فضای اتاق خواهد کرد.هیتر های برقی بهترین گزینه برای گرم کردن محیط کار محسوب می شود.

نور محیط هم بهتر است از لامپ های بدون UV و ترجیحا لامپ های LED تامین شود. باید حداقل گرد و غبار در اتاق کار شما وجود داشته باشد و همیشه خدا زمین را تمیز نگه دارید ، زیرا گرد و غبار روی زمین می تواند وارد هوا شود و در این صورت نه تنها به خرابی کار می انجامد بلکه ممکن است در تنفس و سلامت شما نیز تاثیر بگذارد.

همپنین از آنجایی که وجود پرزو گرد و غبار بین لایه های کار خط می اندازد ، پیشنهاد می شود قبل از ریختن لایه بعدی ، روی لایه قبل را با دستمال بدون پرز پاک کنید. کف و دیوارها باید با لایه ای از نایلون ضخیم پوشانده شوند ، زیرا رزین اپوکسی در حین کار می تواند از چکه کرده و روی زمین بیفتد ، که پس از خشک شدن ، پاک کردن و جدا کردن آن می تواتد خیلی سخت باشد.

بهتر است یک لایه نایلونی را جلوی در و پنجره از سمت داخل اتاق آویزان کنید تا از نوسانات دما و حرکت ناگهانی هوا جلوگیری شود. البته دقت کنید که هوا کاملا محصور نشود که نشود در اتاق به راحتی نفس کشید. در حین کار ممکن است دمای رزین بشدت بالا برود و پروسه ی تبخیر رزین آغاز شود که بشدت برای دستگاه تنفسی انسان مضر است.در نتیجه داشتن یک فن کوچک برای کاهش دما و تعادل هوای اتاق مناسب است.

برای کنترل دمای اتاق به طور همزمان ، از دو دماسنج استفاده کنید و یکی از آن ها را برروی دیوار و دیگری را در کنار میز کار نصب نمایید. می توانید از دماسنج های دیجیتالی یا جیوه ای استفاده کنید. این موارد برای افرادی که صاحب کسب و کار قدیمی بوده اند و یک کارگاه فعال یا غیر فعال دارند و می خواهند با تغییر کاربری ، آن را به اتاق کار رزینی تبدیل کنند نیز توصیه می شود.

 

کارگاه رزین

 

چگونه در کارگاه خود یک دفتر رزین اپوکسی بسازیم؟

در گام اول بهتر است فضایی در حدود ۲۰ متر مربع یا بیشتر که بستگی با محیط در دسترس و حتی سطح مهارت شما دارد ، انتخاب و با پارتیشن یا دیوار محدود شود. اگر در کارتان خیلی مصمم نیستید و تنها دنبال تجربه ای متفاوت هستید و یا دنبال خرج کردن زیاد نیستید ، می توانید از کلاف چوبی هم برای ساخت دیوارها استفاده کنید و داخل آن ها را از پشم سنگ پر کنید ، پشم سنگ یکی از بهترین عایق های دما و رطوبت است که محیط کار با رزین را برایتان آماده می کند.

سپس داخل و خارج کلاف ها یا همان دیوارها را با نایلون ضخیم بپوشانید. این کار عایق ما را چند برابر قوی تر می کند.

همچنین می توانید سقف اتاق را با نایلون بپوشانید تا از ورود گرد و غبار و محیط جلوگیری کرده و دمای محیط کار را حفظ کنید.

البته فراموش نکنید که اگر سقف کارگاهتان باز است و در فضای نامناسبی قرار دارد که ممکن است در زمستان یا فصول بارانی کار شما را با اختلال مواجه کند ، بهتر است که یک سقف دائمی را جایگزین ایده ی پلاستیک کنید.

نکاتی پیرامون دما و رطوبت کارگاه رزین اپوکسی

دمای ایده آل برای اتاق کار با رزین اپوکسی ۲۵-۲۳ درجه سانتیگراد است. در واقع این دما ، همان دمای متعادل اتاق است. پس اگر کارگاهتان در محلی با هوای معتدل است و خیلی گرم یا خیلی سرد نیست از این بابت نگرانی به خود راه ندهید. فراموش نکنید که دمای زیر ۲۰ یا بالای ۳۰ درجه نیاز به بررسی و کنترل دارد چرا که علاوه بر اختلال کیفیت کار می تواند سلامت خود را نیز به خطر بیندازید.

برای کنترل مناسب دما و رطوبت می توانید از رطوبت سنج و دماسنج های موجود استفاده کنید که البته رطوبت سنج های گلخانه ای برای این کار مناسب تر هستند و نوع دیجیتالی آن به دما سنج نیز مجهز است.

رزین پروکسی

لوازم و دستگاه ها

دستگاه های مورد نیاز برای این کار از دسته ابزارهای مربوط به نجاری است در صورت داشتن کارگاه نجاری از این بابت نگران نخواهید بود.

اُورفرز ، ارۀ دیسکی ، دستگاه کندگی ، سنباده لرزان و ماشین پوست از این موارد هستند.

با این حال اگر همه این موارد را در اختیار نداشتید سنباده لرزان ،  ماشین پوست و ملزومات ابتدایی کار با اپوکسی مثل قالب می تواند کارتان را راه بیندازد.

 

لوازم رزین

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.