Whatsapp

مشاوره رایگان

چگونه عمر وسایل چوبی خود را ده برابر بیشتر کنیم ؟

چگونه عمر وسایل چوبی خود را ده برابر بیشتر کنیم ؟

فهرست

در بیشتر خانه ها ، حداقل یک وسیله از جنس چوب وجود دارد و با مراقبت درست و اصولی می توان کیفیت و زیبایی مبلمان و لوازم چوبی را به راحتی تا چندین برابر افزایش داد. در اینجا هر آنچه در مورد تمیز کردن و نگهداری وسایل چوبی خود باید بدانید جمع آوری شده است . با ما همراه باشید تا راز داشتن وسایل چوبی براق و تمیز را بدانید .

بسیاری از مواد اولیه در ساخت اکسسوری و لوازم خانگی ، حاوی فرمالدئید است که توسط بسیاری از سازمان های بهداشتی به عنوان ماده سرطان زا شناخته شده است. چوب این خطر را ایجاد نمی کند و از این رو بهترین انتخاب برای دکوراسیون داخلی به حساب می آید .

نگهداری وسایل چوبی

نگهداری از لوازم چوبی 

یک مبلمان چوبی خوش ساخت می تواند نسل ها باقی مانده و حتی به عنوان  میراث ارزشمند از نسلی به نسل دیگر به یادگار منتقل شود . چوب از اکثر مصالح ساختمانی قوی تر است و با نگهداری مناسب می تواند همچنان که از خانه ای به خانه دیگر منتقل می شود  و هنوز به مانند یک کالای زیبا و خاص به نظر برسد . 

وقتی صحبت از خرید برخی اکسسوری ها می شود ، چوب معمولاً متداول ترین و اولین ماده ای است ، که به ذهن ما می رسد . روش‌های زیادی برای نگهداری وسایل چوبی منزل وجود دارد که در صورت رعایت کردن این موارد عمر لوازم چوبی منزل شما افزایش می‌یابد و برای همیشه سالم باقی خواهد ماند.

درابتدا، از یک پارچه میکرو مرطوب استفاده کنید تا گرد و غبار ، خرده ریزها و آلودگی هایی را که ایجاد شده از بین ببرید. اگر لکه های چسبنده ای باقی مانده است ، یک یا دو قطره صابون مایع را به یک کاسه آب گرم اضافه کنید و پارچه میکروفیبر مرطوب خود را به آب صابون آغشته کرده و ناحیه آلوده را به آرامی مالش دهید. ممکن است ابتدا بخواهید این آزمایش را در یک قسمت خارج از دید انجام دهید ، که فکر هوشمندانه ای خواهد بود . پس از کار با مایع صابون ، سطح وسیله چوبی را خشک کنید . از یک پارچه خشک و میکرو الیاف استفاده کنید تا میز خشک شود .

رطوبت می تواند بسیار نامحسوس زیر سطح چوب حرکت کند و هرچه نفوذ کند ، سخت تر از بین می رود و باعث خرابی بیشتر می شود .اولین آیتمی که برای نگهداری وسایل چوبی باید مدنظر قرار داد ، دور بودن آن ها از هرگونه رطوبت و خیسی می باشد .

وسایل چوبی با کیفیت می توانند یک عمر باقی بمانند و اغلب یک میراث ارزشمند هستند ، که می توانند از طریق چندین نسل منتقل می شوند. با این وجود ،حتی با کیفیت ترین چوب نیز در صورت عدم مراقبت صحیح ، در معرض خراش و سایش و خرابی قرار می گیرند. هنگام خرید لوازم چوبی ، همیشه بهتر است که دستورالعمل های خاص تمیز کردن و مراقبت را از فروشنده و سازنده آن بخواهید. برای خرید هرگونه لوازم تمام چوب و مدرن ، به وبسایت زد دیزاین مراجعه نمایید و یا در صورت آسیب دیدن سطوح چوبی خود با ما در تماس باشید .

شماره پشتیبانی : ۲۶۲۳۸۶۰ – ۰۹۱۲
شماره‌ تماس کارخانه : ٣۶٧٠۴۶۶٧-٠٢۶

نگهداری وسایل چوبی

نکات دیگر برای نگهداری وسایل چوبی

  1.  لوازم چوبی خود را به صورت مرتب و هفتگی گردگیری کنید. ممکن است ذرات کوچک گرد و غبار بی ضرر به نظر برسند ، اما تجمع و انباشته شدن خاک می تواند باعث کدر و خراشیده شدن چوب شود.حداقل با استفاده از یک پارچه نرم و بدون پرز حداقل هفتگی گردگیری کنید.
  2. همیشه هنگام قرار دادن لیوان یا پارچ روی میز و لوازم چوبی از زیر لیوانی استفاده کنید و هرگز غذای گرم را مستقیماً روی آنها قرار ندهید. برای محافظت و نگهداری وسایل چوبی خود در برابر نشت مواد غذایی و نوشیدنی ، پارچه های پلاستیکی تزئینی یا سفره ای در روی آن قرار دهید .
  3. لوازم چوبی را از رادیاتور و لوازم گرمایشی دور نگه دارید.
  4. از براق کننده و روغن های غیراستاندارد استفاده نکنید . برخی افراد تصور می کنند با استفاده از روغن و محصولات براق کننده بتوان سطح میزغذاخوری چوبی را جلا بخشید ولی اگر محصول استاندارد و قابل تایید نجاران نباشد ، باعث خراب شدن و آسیب بیشتر به بافت چوب می شود .
  5. مبلمان و لوازم چوبی شما با انبساط و انقباض اندکی به تغییرات دما و رطوبت پاسخ می دهد. باید رطوبت محیط داخلی را در محدوده ۳۰ تا ۴۵ درصد و دما را در دامنه ۶۰ تا ۸۰ درجه ۳۶۵ روز در سال نگه دارید.
  6. بوی چوب را همیشه تازه نگه دارید . گاهی اوقات قطعات قدیمی بوی نامطبوع ایجاد می کنند ، به خصوص اگر در انبارها ذخیره شده باشند. می توانید سطح آن را جوش شیرین بپاشید تا بوی چوب تازه پخش شود .یک ظرف زغال درون کشوها قرار دهید تا بوها را جذب کند. حتی می توانید قطعه چوبی را در یک روز گرم و خشک در یک منطقه سایه دار بیرون بگذارید تا از بوی کهنگی چوب راحت شوید و مبلمان خود را به عنوان وسایل جدید نو کنید.
  7. بسیاری از تکه های چوب دست ساز هستند و از آنجا که هیچ دو درخت دارای نقش و نگار یکسان نیستند ، هیچ دو مبلمان کاملاً یکسان به نظر نمی رسند . پس ارزش محصولات چوبی خود را بیش از پیش بدانید .
  8. هرگز از پاک کننده های همه منظوره استفاده نکنید ، که باعث آسیب رساندن به پوشش چوب می شود.
  9. لکه های سخت را پاک کنید .با وجود تمام تلاش های شما ، گاهی اوقات اتفاق ناگزیری رخ می دهد و مبلمان زیبای چوبی شما لکه دار می شود. مهم نیست که چه نوع لکه ای دارید ، مطمئن شوید که آن را در اسرع وقت تمیز کنید .هرچه مدت زمان ماندن لکه بیشتر باشد ، از بین بردن آن سخت تر خواهد بود. برای حلقه های سفید ، خمیر دندان و جوش شیرین به مقدار مساوی استفاده کنید. آن را به لکه بمالید تا از بین برود.
  10. برای از بین بردن لکه های تیره در اثر آسیب آب و هرگونه مایعات و… ، سعی کنید به آرامی لکه را با پارچه آغشته به سرکه پاک کنید. برای علامت های مداد رنگی ، مایونز را روی منطقه بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس سطح را پاک کنید .
۴/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.