Whatsapp

مشاوره رایگان

چکش و پتک

چکش و پتک

فهرست

انواع چکش و پتک

چکش و پتک دو ابزاری است که برای وارد کردن ضربه مورد استفاده قرار می گیرد. حال این چکش ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند تا کارایی آن ها افزایش یابد. این ابزار بسیار ساده از دو بخش دسته و وزن تشکیل می شود. شما در هر حرفه و شغلی که باشید باید ابزارهای مربوط به آن را شناسایی کنید تا کار حرفه ای تری داشته باشید. چکش ها نیز از جمله ابزارهایی هستند که هر کدام به صورت متفاوت عمل می کنند. کاربرد انواع چکش و پتک از جمله موضوعی است که در این بخش از مقاله به آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چکش پونز مبلمان

چکش پونز مبلمان یکی از انواع چکش و پتک است که با استفاده از آن می توان میخ های ریز مبلمان را سفت کرد. البته امروزه در صنایع پیشرفته از منگنه برای این کار استفاده می کنند تا کارایی و سرعت کار خود را افزایش دهند ولی همچنان برخی از صنایع نیز همچنان از این مدل چکش استفاده می کنند.

چکش میخ کش

چکش دو شاخ یا چکش میخ کش از جمله ابزاری است که برای خارج کردن و یا کوبیدن میخ در سطوح چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. این چکش ها وزن پایینی دارند و دارای یک سر فلزی و دسته چوبی می باشد. سر این چکش به شکل V بوده و میخ در داخل این بخش قرار می گیرد و با کشیدن آن میخ از سطح مورد نظر خارج می شود.

چکش و پتک

چکش سر گرد

چکش سرگرد همان طور که از نامش مشخص است دارای سر گردی بوده و برای بستن پرچ، شکل دادن و خم کردن فلز به کار برده می شود. دسته این چکش به صورت چوبی و یا فلزی است. وزن چکش های سر گرد پایین است و به دلیل خوش فرم بودن دسته به راحتی در دست جای می گیرد.

چکش سر صاف

چکش سر صاف که دارای سری قلمی شکل است یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین چکش در صنایع به شمار می رود. این سری به صورت موازی با دسته قرار می گیرد و با استفاده از آن می توان انواع فلزات را شکل داد. معمولا دسته چکش های سر صاف از چوب زبان گنجشک تولید می شوند تا کاربری راحت تری داشته باشند.

چکش و پتک دو سر تخت

پتک دو سر تخت که با نام چکش پتکی نیز شناخته می شود، در مغازه و یا بنایی برای کوبیدن میخ مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین شما در ساخت و سازها نیز از این پتک کوچک می توانید برای تخریب نیز استفاده کنید.  دسته این پتک از جنس چوب است که بر روی آن یک لایه پلاستیکی طراحی شده است. پتک دو سر تخت وزنی بین ۹۰۰ گرم تا ۱.۳۰ کیلوگرم دارد.

چکش و پتک

کوبه نجاری

کوبه نجاری از دیگر انواع چکش و پتک است که از جنس چوب راش تولید می شود. این پتک ها همان طور که از نامشان مشخص است در صنایع نجاری کاربرد دارد و برای ضربه زدن به چوب مورد استفاده قرار می گیرد. از کوبه های نجاری در مواقعی می توانید استفاده کنید که امکان کار با چکش های فلزی وجود نداشته باشد.

چکش زمین شناسی

چکش زمین شناسی برای باستان شناسان طراحی شده است و با استفاده از آن می توانند بر روی فسیل ها و سنگ ها مطالعه کنند. این چکش سری تیز دارد و با استفاده از آن می توان سنگ ها را از یکدیگر جدا کرد. در مقابل چکش های سر تخت برای شکستن سنگریزه ها و سنگ های کوچک استفاده می شود.

 

چکش دیوار خشک

چکش های دیوار خشک دارای سری تبر شکل است که برای ایجاد شکاف، بریدن و سوراخ کردن دیوار خشک استفاده می شود تا بتوان محل نشت لوله ها را پیدا کرد. البته می توان از این چکش ها استفاده دیگری نیز کرد. به عنوان مثال برای کوبیدن میخ نیز چکش های دیوار خشک کاربرد دارند.

چکش و پتک برقی

چکش های برقی کارکردی شبیه به چکش های دستی دارند با این تفاوت که با استفاده از آن می توان کارهای سنگین را انجام داد. استفاده از این چکش ها بسیار ساده و آسان بوده و نیازی به استفاده از نیروی فیزیکی نیست. چکش های برقی مصرف انرژی بسیار پایینی دارند.

خرید و قیمت انواع چکش و پتک

حال که تا این بخش از مقاله با کاربرد انواع چکش و پتک آشنا شدید نوبت به خرید این محصول می رسد. چکش ها و پتک ها برای وارد کردن ضربات سنگین مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل باید مقاومت و کیفیت بالایی داشته و از بهترین جنس ساخته شده باشند. همچنین دسته آن ها باید به صورت استاندارد طراحی شده باشد تا به راحتی در دست جای گیرد. قیمت پتک و چکش نیز به نوع و جنس آن بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش این محصولات تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.