Whatsapp

مشاوره رایگان

پولسازی از ضایعات چوبی

پولسازی از ضایعات چوبی

فهرست

پولسازی از ضایعات چوبی کارگاه نجاری

کارگاه های نجاری روزانه حجم بالایی ضایعات چوبی دارند که می توانند از این طریق بخشی از هزینه های خرید چوب را فراهم کنند. برخی از کارگاه ها این ضایعات را دور می ریزند. ولی نجارهای خلاق از ضایعات چوب درآمدزایی می نمایند. در ادامه روش های پولسازی از ضایعات چوبی کارگاه نجاری را به شما عنوان خواهیم کرد تا با این کار در منبع درآمد جدیدی را داشته باشید.

کارگاه نجاری چیست؟

کارگاه نجاری مکانی است که در آن انواع لوازم چوبی به تولید می رسد. امروزه بسیاری از افراد در زمینه تولید لوازم چوبی فعالیت دارند و از آن جا که چوب یکی از متریال های موجود در طبیعت است افراد زیادی را به خود جذب می کند. در حال حاضر بسیاری از لوازم منزل و شرکت ها با استفاده چوب ساخته می شود. کارگاه نجاری دارای لوازم و ابزارهای متعددی به جهت برش و فرم دهی چوب بوده و نجاران با استفاده از تخصص و هنر خود لوازم بسیار جذابی را تولید می کنند.

ضایعات چوب چیست؟

شاید شما با شنیدن کلمه پولسازی از ضایعات چوبی کارگاه نجاری این سوال به ذهنتان برسد که منظور از ضایعات چوب چیست و چه چیزی شامل ضایعات می شود. به طور کلی می توان گفت که هر قطعه ای که دیگر در کارگاه نجاری قابل استفاده نباشد، در لیست ضایعات چوب قرار می گیرد. بسیاری از افراد این ضایعات را دور می ریزند و یا آن را آتش می زنند. ولی ما در ادامه به آن ها یاد می دهیم که چگونه از ضایعات چوب درآمد کسب کنید.

پولسازی از پوشال های چوب

فروش پوشال های چوب یکی از روش های پولسازی از ضایعات چوبی کارگاه نجاری به شمار می رود. تکه های نرم و ریز چوب که از رنده شدن چوب بدست می آید، در مرغداری ها کاربرد بسیاری دارد. بسیاری از افراد به دلیل اشغال فضای زیاد پوشال های چوب آن را می سوزانند. ولی شما می توانید این محصول را به صورت کیسه ای به فروش برسانید. البته باید بدانید که در صورت خالص بودن پوشال ها قیمت آن بالاتر است ولی در صورتی که این پوشال ها با خاک اره ترکیب شود با قیمت کمتری به فروش خواهد رسید زیرا خاک اره بیماری های عفونی را برای طیور به دنبال دارد.

پولسازی از ضایعات چوبی با خاک اره

خاک اره یکی از ضایعات بسیار رایج در کارگاه های نجاری محسوب می شود. خاک اره کاربردهای بسیار زیادی دارد که یکی از مهم ترین آن ها می توان به شرکت های قالبسازی و کارگاه های ریخته گری اشاره کرد. بنابراین درآمدزایی از طریق خاک اره را نادیده نگیرید.

پولسازی از ضایعات چوبی با خاک اره

پولسازی از طریق ساخت لوازم تزئینی

با کمی خلاقیت و ایده پردازی می توانید پول خوبی را از ضایعات چوب بدست بیاورید. بسیاری از لوازم تزئینی موجود در بازار با استفاده از ضایعات چوب ساخته شده و با قیمت بالایی به فروش می رسد. بنابراین ساخت لوازم تزئینی را می توان یکی از راه های پولسازی از ضایعات چوبی کارگاه نجاری دانست.

پولسازی از ضایعات چوبی با تخته فشرده

تخته فشرده که قطعا با کاربرد آن آشنا هستید، از ضایعات چوب تولید می شود. هر بخش از درخت که نمی توان با استفاده از آن محصول خاصی را تولید کرد، وارد کارخانه ها و کارگاه های ساخت تخته فشرده شده و با استفاده از روش ها و مراحل مختلف این ضایعات تبدیل به تخته فشرده می شود که بیشترین کاربرد آن در صنعت کابینت سازی می باشد.

پولسازی با کربن فعال

زغال فعال شده کاربردهای بسیار زیادی دارد که به شرح زیر می باشد:

تصفیه کردن آب از نظر طعم، بو و رنگ

بازیافت طلا

بهسازی طعم و رنگ در آب میوه ها و نوشیدنی ها

کاربرد در دستگاه هایی همچون تصفیه کننده های صنعتی، خوش بو کننده ها و تصفیه کننده های هوا

کربن فعال

 

پولسازی از ضایعات چوبی با کود ارگانیک

کود ارگانیک یا همان کود آلی یکی از محصولات پرکاربرد است که در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. در ساختار این کودها هیچ گونه مواد شیمیایی وجود ندارد و از این رو دارای ارزش بسیار ویژه ای می باشد. به همین دلیل بسیاری از کشاورزان به جای استفاده از کود شیمیایی ترجیح می دهند از کود آلی استفاده کنند. کودهای ارگانیک فاقد آلاینده بوده و از این رو زمین را نرم می نماید و بدین طریق به راحتی می توان آن را شخم زد. به علاوه وجود کودهای ارگانیک در خاک کیفیت و مزه ای طبیعی به میوه های شما می بخشد. بنابراین شما با تبدیل ضایعات چوب به کود ارگانیک می توانید منبع درآمد جدیدی را برای خود رقم بزنید.

پولسازی از ضایعات چوبی با زغال

تبدیل ضایعات چوب به زغال یکی از روش های بسیار رایج برای پولسازی از ضایعات چوبی کارگاه نجاری می باشد. بسیاری از افراد ضایعات چوبی را آتش می زنند ولی از این موضوع آگاه نیستند که همین ضایعات می تواند منبع جدیدی بسیار ویژه ای باشد. خرده ها و ضایعات چوبی در کارگاه های مخصوص تبدیل به زغال شده و در بازار به فروش می رسد.

پولسازی از ضایعات چوبی آدرس کارخانه :

البرز _ کرج _ جاده محمد شهر _جنب دور برگردان مهندسی زراعی _ کوچه الوند _پلاک ۱۰

پولسازی از ضایعات چوبی  تلفن دفتر فروش : ۰۲۶۹۱۳۰۱۰۶۰

پولسازی از ضایعات چوبی تلفن کارخانه : ۰۲۶۳۴۸۵۰۲۷۴

پولسازی از ضایعات چوبی ZDesign_Group@yahoo.com

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.