Whatsapp

مشاوره رایگان

نظافت خانه با روشی آسان

نظافت خانه با روشی آسان

فهرست

نظافت خانه در چند مرحله ساده

نظافت خانه در چند مرحله انجام می شود که تعداد مراحل آن به میزان وقت شما بستگی دارد. چگونگی انجام نظافت خانه در برخی مواقع ممکن است باعث سردرگمی افراد شود. این که شما از کدام بخش از تمیز کردن خانه را شروع کنید تاثیر بسیاری بر روی روند کار شما دارد. در ادامه به شرح نظافت خانه در چند مرحله ساده خواهیم پرداخت تا با پیگیری آن بتوانید خانه ای بسیار تمیز و پاکیزه با روشی آسان داشته باشید.

نکات مهم برای نظافت خانه

نظافت را از بالا به پایین شروع کند

هنگامی که شما از پایین نظافت را شروع می کنید، گرد و غبار و آلودگی بالا به پایین ریخته و باعث می شود که ساختمان شما مجدد کثیف شود. بنابراین برای تمیزی بهتر و بیشتر خانه بهتر است نظافت را از بالا به پایین انجام دهید.

نظافت خانه

ابتدا مسیر رفت و آمد را تمیز کنید

بهتر است برای این که آلودگی ها به سایر قسمت های خانه منتقل نشود ابتدا مسیر رفت و آمد را تمیز کرده و سپس به نظافت سایر قسمت های خانه بپردازید.

تمامی وسایل نظافت را آماده کنید

برای راحتی کار بهتر است پیش از شروع نظافت ابتدا تمامی لوازم مورد نیاز برای نظافت خانه را از قبل آماده کنید تا در هنگام نظافت کمبودی نداشته باشید.

نظافت خانه

مراحل ساده نظافت منزل

لوازم را مرتب کنید

اولین اقدامی که برای نظافت خانه باید انجام دهید این است که تمامی وسایل اضافی موجود در خانه را بر سر جای خود قرار داده تا نه تنها خانه خلوت شود بلکه نظافت بهتر صورت گیرد. هر چه خانه ساده تر بوده و لوازم کمتری داشته باشد خانه تمیزتر و مرتب تر به نظر می رسد.

جارو برقی بکشید

با استفاده از جارو برقی تمامی قسمت های خانه و حتی گوشه های دیوار را نیز با استفاده از جارو برقی به خوبی تمیز کنید تا تمامی آشغال ها جمع شود. برخی از افراد پیش از جارو برقی کشیدن گردگیری می کنند که این کار اشتباه بوده و ممکن است مجدد خاک بر روی تمامی سطوح نشسته و کار شما را بیشتر می کند.

نظافت خانه

گردگیری کنید

سومین اقدامی که برای در هنگام نظافت باید انجام دهید گردگیری منزل می باشد. برای این کار تمامی قسمت های خانه از جمله کابینت ها و میزها را با استفاده از دستمال به خوبی گردگیری کرده تا تمامی گرد و غبار و آلودگی ها از روی آن برداشته شود.

نظافت خانه

نظافت را از اتاق ها شروع کنید

تمیز کردن خانه از اتاق ها باعث می شود که شما در طی فرآیند نظافت مکانی مناسب و تمیز برای استراحت داشته باشید. بنابراین تمامی قسمت های اتاق را به خوبی مرتب کرده، جارو کرده و گردگیری کنید.

نظافت خانه

سرویس بهداشتی را تمیز کنید

دومین مکانی که نیاز به نظافت دارد، حمام و سرویس بهداشتی می باشد. سرویس بهداشتی ها یکی از سخت ترین مکان هایی است که بهتر است همان ابتدا تمیز شوند تا از شرش خلاص شوید. برای تمیز کردن و جرم زدایی سرویس بهداشتی می توانید از جرمگیر استفاده نمایید.

نظافت خانه

حمام را تمیز کنید

مکان بعدی که پس از سرویس بهداشتی باید تمیز شود، حمام می باشد. تمیز کردن حمام ها کار آسانی است و زمان کمی نیاز دارد و برای تمیزی بیشتر حمام باید دیوارها و سایر سطوح را جرم زدایی نمایید تا تمامی میکروب ها و آلودگی ها از بین برود.

نظافت خانه

نشیمن را تمیز کنید

از دیگر فاکتورهای نظافت خانه در چند مرحله ساده تمیز کردن نشیمن است. نشیمن قسمت عمده ای از خانه را در بر می گیرد. به همین دلیل ابتدا درزهای مبل را تمیز کرده و سپس کف را جاروبرقی و طی بکشید و در انتها شیشه های پنجره و میز و سایر سطوح را تمیز و عاری از گرد و غبار کنید.

آشپزخانه را نظافت نمایید

آخرین مرحله شستشو و نظافت خانه آشپزخانه می باشد.

آشپزخانه سخت ترین قسمت خانه است که زمان زیادی نیاز دارد. این قسمت از خانه دارای تعداد بسیاری وسایل و لوازم بوده و باید هر کدام را به صورت جداگانه نظافت کنید.

نظافت خانه

اولین بخش نظافت آشپزخانه کفپوش ها بوده که باید کامل طی کشیده شود. در انتها نیز با استفاده از اسپری پاک کننده سطوح تمامی قسمت های آشپزخانه را جرم زدایی کنید تا باکتری ها و آلودگی های موجود بر روی آن از بین برود.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.