Whatsapp

مشاوره رایگان

ساخت قفس چوبی

ساخت قفس چوبی

فهرست

ایده ساخت قفس چوبی پرنده های خانگی و تزئینی

نگهداری پرنده در خانه، در زمان های گذشته نسبت به امروز رونق بیشتری داشت. مردم پرندگان خانگی و تزیینی مختلفی را با اهداف گوناگون نگهداری می کردند. برای این منظور از قفس بهره می بردند. این قفس همانند خانه ای کوچک و محفظه ای بسته برای او بود. حرکات او را محدود به یک فضایی کوچک می کرد. این پرنده ممکن است شامل مرغ، اردک و امثال آن باشد که به منظور گوشت و تخم آن را پرورش می دهند. شاید هم طوطی یا مرغ عشق باشد که زیبایی خاص خود را داشته و تزیینی هستند. ایده ساخت قفس چوبی پرنده های خانگی و تزیینی به صورت کاربردی عمل می کند. این ایده، داشتن یک پرنده را در محیط داخل خانه، راحت و بدون دردسر نموده است. بیایید ایده خلق کنیم.

ساخت قفس پرنده با وسایل ساده

ساخت قفس پرنده با وسایل دور ریختنی مانند چوب و کارتن که بسیار آسان و ساده می توان یک قفس برای پرندگان ساخت.

قفس های چوبی انواع مختلفی را شامل می شوند. قفس چوبی پرنده، فضایی برای سکونت یک نوع از پرندگان در محیط درونی خانه است. نگهداری پرنده، نشاط و سرزندگی را در محیط القا می کند. سکوت و خاموشی را از میان برداشته و رفع تنهایی می نماید. سکون و یکنواختی محیط خانه زدوده می شود. برای نگهداری از آن، حس مسئولیت،  نظم و نشاط در فرد تقویت می شود. تماشای زندگی و زاد و ولد این موجودات، خود به نوعی راز بقاست.  حس حضور در طبیعت را در فضای اطراف خود منعکس می کند. ایده ساخت قفس چوبی پرنده های خانگی و تزیینی، برای تجربه همه این حواس به شما کمک می کند.

قفس چوبی

ایده ساخت قفس چوبی پرنده

قفس چوبی پرنده، به نوعی یک فضا برای زندگی موجود زنده دیگری است. در این محیط غذا می خورد، می نوشد و می خوابد. راه رفته و یا حتی پرواز می کند. این موارد، حداقل نیازمندی های اوست. جنس قفس، ابعاد و اندازه آن بسیار مهم هستند. حتی نحوه طراحی و ساخت آن نیز در دستیابی به این اهداف مهم می باشد.

جنس قفس پرنده

در ایده ساخت قفس چوبی پرنده های خانگی و تزیینی از چوب و توری استفاده می شود. در یک قفس کاملا بسته، پرنده نمی تواند زندگی کند و حالت زینتی داشته باشد. سطوح مختلف، متشکل از یک فریم چوبی بوده که یک توری مناسب را در دل خود جای داده اند. اما این توری و چوب باید به نحوی باشند که به موجود آسیب نزنند. چوب خام باید برای این کار استفاده شود. چوب پرداخته و رنگ شده  دارای مواد شیمیایی است و به آن آسیب می زند. چه بسا سبب مسمومیت او هم شود. توری به کار گرفته می تواند فلزی یا پلاستیکی باشد. البته نوع استیل برای این موجود دوست داشتنی بی خطر تر است. نمونه ای مثل گالوانیزه و دارای روکش پودری برای او زیان بار است. به نحوی هم نباشد که پرنده بتواند آن را بجود و فرار کند.

ابعاد و اندازه قفس پرنده

ابعاد قفس چوبی پرنده های خانگی و تزیینی با توجه به اندازه و تعداد پرنده مورد نظر تعیین شود. می تواند به صورت مکعب مربع، مستطیل و حتی اشکال دیگر هم باشد. مهم این است که آزادی لازم برای حرکت و پرواز او فراهم باشد. مبنا را یک پرنده در نظر بگیرید. با افزایش تعداد آن ها، ابعاد به همان تعداد برابر می شود. به طور مثال، برای دو پرنده، ابعاد دو برابر می شود. برای شادابی این موجود و افزایش طول عمر آن، ساختن محیطی راحت برای آن دارای اهمیت است.

ابعاد قفس پرنده

ساخت قفس چوبی پرنده

در ایده ساخت قفس چوبی پرنده های خانگی و تزیینی یک سری موارد را در نظر می گیرند. این موارد شاید عمومیت نداشته باشد، اما در راحتی فرد و پرنده موجود در قفس بسیار موثر است:

  • اگر قفس چوبی شما بزرگ است، آن را به شکل پایه دار همراه با چرخ طراحی کنید. چرخ دار بودن قفس، حرکت و جابجایی آن را بسیار ساده تر می نماید.
  • کف این محفظه نگهداری پرنده، باید مرتبا تمیز شود. آلودگی آن هم برای افراد مستقر در محیط و هم خود پرنده در قفس خطرناک است. باعث بروز بیماری و حتی مرگ این موجود خواهد شد. برای سهولت پاکیزگی کف، بهتر است کف را به صورت کشویی طراحی کنید. البته در کف آن هم توری قرار دهید تا هنگام تخلیه کف اصلی، پرنده نتواند بگریزد.
  • اگر در کف قفس از گرده خاک و یا خرده چوب استفاده کنید، بهتر می شود. زیرا فضایی نرم و راحت برای حرکات و زندگی پرنده فراهم می گردد. ضمن این که تخلیه آلودگی های آن بسیار آسان تر خواهد شد.
  • فراموش نکنید، یک محفظه غذا و یک محفظه آب در داخل آن تعبیه کنید. به طوری که پرنده به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشد. یک جعبه و یا شاخه یا هر چیزی برای قرار گیری این موجود، در داخل قفس نیز قرار دهید.

جمع بندی

ایده ساخت قفس چوبی پرنده های خانگی و تزیینی را بررسی کردیم. در این ایده به ساده ترین شکل و کامل ترین حالت، برای ساخت این محفظه نگهداری صحبت شد. یک ایده ساده اما خلاقانه عنوان شد که نگهداری پرندگان را راحت تر می نماید. می توانید به راحتی یک نمونه از آن را برای خود تهیه کنید.

 

۴.۴/۵ - (۳۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.