Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون چوبی اتاق خواب

دکوراسیون چوبی اتاق خواب

فهرست

ابزار های چوبی از قدیم تاکنون یکی از پرطرفدارترین ابزار و لوازمی است که بیشترین طرفدار را دارد. چوب به دلیل نزدیکی به طبیعت گرمای بسیاری به اطراف می بخشد و صمیمیت بین افراد را افزایش می دهد. دکوراسیون چوبی اتاق خواب شامل تخت، کمد و قفسه، کنسول کفپوش و … می شود. شما پس از یک روز پرتنش و خسته کننده برای استراحت از اتاق خواب استفاده می کنید. به همین دلیل زیبایی و اصولی بودن چیدمان این اتاق اهمیت بسیاری دارد. بنابراین شما باید در انتخاب ابزار و لوازم و همچنین رنگ دکوراسیون این اتاق دقت کنید. در زیر به برخی از بهترین و تاثیرگذارترین دکوراسیون های چوبی اتاق خواب اشاره می کنیم.

سرویس خواب

سرویس خواب نوزاد یکی از مهم ترین ابزار و لوازم موجود در اتاق خواب می باشد. سرویس های چوبی طرح و مدل های مختلفی دارد و شما باید نوع آن را بر اساس سایر لوازم موجود در اتاق خواب و متراژ آن انتخاب کنید. به عنوان مثال در صورتی که دکوراسیون شما از نوع کلاسیک است باید سرویس خواب نیز به سبک کلاسیک تهیه گردد. همچنین متراژ خانه نیز در انتخاب سرویس خواب شما تاثیر می گذارد. در صورتی که ابعاد اتاق شما کوچک است باید دکوراسیون را به سبک مدرن چیدمان کنید تا فضای کمتری اشغال کند. همچنین دقت کنید که تخت باید طبی و استاندارد باشد تا به مرور باعث بروز کمر درد نشود.

کمد دیواری

کمد دیواری نیز از دیگر دکوراسیون چوبی اتاق خواب به شمار می رود. رنگ و سبک این کمد باید با سرویس خواب چوبی و سایر عناصر موجود در خانه هماهنگی داشته باشد. کمد دیواری به اتاق خواب شما نظم بخشیده و به شما در داشتن اتاقی مرتب و زیبا کمک می کند. در حال حاضر کمدهای دیواری در طرح و مدل های مختلفی در بازار موجود است و این ابزار چوبی نیز باید بر اساس بودجه و سلیقه شما انتخاب شود. در انتخاب کمد دیواری نیز ابعاد و متراژ خانه نیز تاثیر می گذارد. همچنین رنگ این کمد نیز باید با سایر ابزار و لوازم موجود در خانه خصوصا تخت خواب و رنگ دیوار نیز تناسب داشته باشد.

کمد دیواری چوبی اتاق خواب

کفپوش

کفپوش نیز از دیگر بخش های اتاق خواب است که به صورت مستقیم بر روی زیبایی و جذابیت دکوراسیون اتاق شما تاثیر می گذارد. لمینت و پارکت دو کفپوش چوبی بسیار پرطرفدار است که به صورت کامل کف اتاق خواب شما را پوشش می دهد و از این رو باید در انتخاب رنگ کفپوش بسیار دقت کنید. البته با توجه به این که کفپوش ها همواره در مرکز تردد قرار دارد، امکان خراش و آسیب دیدگی آن زیاد است. بنابراین کیفیت و ساختار این محصول اهمیت فوق العاده ای دارد.

کفپوش اتاق خواب

رنگ مناسب اتاق خواب

در انتخاب دکوراسیون چوبی که برای اتاق خواب طراحی می شود ، نباید رنگ دیوارها را نادیده بگیرید. رنگ انتخابی برای دیوار اتاق باید با سایر عناصر چوبی خانه سازگاری داشته باشد تا زیبایی خاص و منحصر به فردی را به فضا ببخشد. رنگ های گرم برای دکوراسیون چوبی اتاق سازگاری بیشتری دارد و گرمای و صمیمیت اتاق را افزایش می دهد. رنگ هایی همچون سفید، قهوه ای، کرم، بنفش و … برای دیوارهای دکوراسیون های چوبی مناسب است.

نورپردازی در دکوراسیون های چوبی

میزان نور موجود در فضا در دکوراسیون های چوبی اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که به نور طبیعی دسترسی دارید بهتر است که با استفاده از آن فضا را طراحی کنید ولی در صورت عدم دسترسی به نور طبیعی می توانید با استفاده از نورهای طبیعی زیبایی فضا را چندین برابر نمایید. نورهای گرم و زرد رنگ برای دکوراسیون های اتاق خواب تاثیرگذاری بیشتری دارد و محبوب تر می باشد.

در و پنجره چوبی

دکوراسیون های چوبی امروزه بسیار پرطرفدار بوده و از بخش های مختلفی تشکیل می شود. درب و پنجره نیز از جمله ابزارهای چوبی اتاق خواب است و در صورتی که به صورت اصولی انتخاب گردد نمای فوق العاده عالی را به اتاق خواب شما می بخشد. در واقع شما در هنگام ورود به اتاق خواب اولین منظره ای که پیش روی خود مشاهده می کنید، درب ورودی می باشد. بنابراین انتخاب رنگ و مدل برای دکوراسیون چوبی اتاق خواب اهمیت بسیاری دارد.

کتابخانه چوبی

افراد اهل مطالعه معمولا برای قرار دادن کتاب های خود از کتابخانه های چوبی استفاده می کنند. این کتابخانه باید از رنگ و جنس چوب کمد دیواری و سرویس خواب اتاق انتخاب شود. به طور کلی می توان گفت که رنگ کتابخانه، کمد دیواری و کتابخانه موجود در اتاق خواب باید ست بوده و با یکدیگر هماهنگی داشته باشد.

کتابخانه چوبی

انتخاب دکوراسیون چوبی بر اساس متراژ خانه

دکوراسیون چوبی برای اتاق خواب باید بر اساس متراژ اتاق انتخاب شود. استفاده از دکوراسیون چوبی کلاسیک برای اتاق خواب های کوچک فضای زیادی اشغال کرده و باعث کوچک تر شدن متراژ خانه می شود. همچنین رنگ ابزارهای چوبی نیز باید با متراژ خانه هماهنگ باشد. معمولا برای اتاق های کوچک بهتر است از ابزارهای چوبی رنگ روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگ تر نشان دهد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.