Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون آشپزخانه خطی

دکوراسیون آشپزخانه خطی

فهرست

دکوراسیون آشپزخانه خطی

فرض کنید با خانه ای مواجه هستید با متراژ پایین که قاعدتا متراژ آشپزخانه آن نیز به شدت پایین است. در این موقع شما با چالشی روبرو میشوید که اگر به درستی و با دقت زیاد از آن عبور نکنید ممکن است به ظاهر خانه شما آسیب وارد شود. دکوراسیون آشپزخانه خطی طرحی است که ما به شما پیشنهاد میدهیم. در این نوع دکوراسیون علاوه بر اینکه آشپزخانه ای با ظاهر و شکل و شمایل زیبا خواهید داشت میتوانید تمام وسایل مورد نیاز خود را در آن بچینید و از طرح آشپزخانه خود لذت ببرید.

چیدمان در دکوراسیون آشپزخانه خطی به چه شکل است؟

در این نوع چیدمان برخلاف چیدمانی که در اکثر آشپزخانه های خانه های بزرگ تعبیه شده است؛ تمام وسایل و کابینت ها در یک خط جمع میشوند به گونه ای که این آشپزخانه به شکل ظاهری تک دیواره دیده میشود. به تصویر زیر توجه کنید.

دکوراسیون آشپزخانه خطی

در تصویر بالا نمونه ای از دکوراسیون یک آشپزخانه خطی به چشم میخورد. تمام وسایل آشپزخانه و کابینت ها در یک گوشه آشپزخانه جمع شده اند.

مهمترین مزایای دکوراسیون آشپزخانه خطی یا تک دیواره چیست؟

بدون شک مهمترین مزیت این است که از کمترین فضا بیشترین بهره را میبریم و همچنین ظاهر دلباز تر و شکیل تری از سایر طرح ها برای آشپزخانه کوچک ما به ارمغان می آورد. یکی دیگر از مزیت ها ی طرح دکوراسیون خطی، دسترسی آسان به همه وسایل  و دستگاه هایی است که در هنگام آشپزی به آن احتیاج داریم و این سرعت عمل ما را بالا تر می برد.

شاید مزیتی که کمتر کسی به آن پی برده است این است که وقتی از طرح تک دیواره یا خطی استفاده می کنیم فضای بیشتری در اختیار خواهیم داشت برای قرار دادن میز و صندلی ها در درون آشپزخانه خود و در نتیجه یک فضا کوچک را با یک طرح کاملا مهندسی شده تبدیل به یک فضا بزرگتر کرده ایم.

دکوراسیون آشپزخانه خطی

مزیت بالقوه ای که این سبک از چیدمان برای ما به ارمغان می آورد این است که اگر نور کافی چه از طریق پنجره چه از طریق منابع نوری در اختیار مکان آشپزخانه قرار گیرد باعث می شود تا ما کمتر احساس کنیم فضا آشپزخانه مان کوچک است زیرا نوری که به اندازه کافی در فضا پخش شده باشد علاوه بر اینکه باعث حس خوب هنگام کار کردن در چنین محیطی می شود باعث میشود فضا را بزرگتر درک کنیم.

نکته : همانطور که نور کافی یک مزیت است، نور ناکافی هم می تواند ضربه زننده باشد.

پس اگر برای آشپزخانه ای که دارای پنجره است؛ پرده ای انتخاب می کنید سعی کنید از نوع پرده ای استفاده شود که نور را از خود عبور دهد. پرده هایی که نور را عبور نمیدهند به شدت به فضای  آشپزخانه های کوچک آسیب می زنند ، و اگر آشپزخانه شما پنجره ندارد از لامپ های خوب و با نور مناسب در آن استفاده کنید.

در طراحی خطی آشپزخانه چه کنیم فضا بازتر به نظر برسد؟

یکی از سوالات پر تکراری که خانواده ها از ما می پرسند این است که چگونه با دکوراسیون آشپزخانه خطی عمق بصری آشپزخانه را تغییر دهیم که علاوه بر اینکه دلباز به نظر می رسد. در بُعد بصری و دید محیطی نیز بزرگ باشد.

جواب این سوال را یک چیز می توان گفت آن هم اینکه سعی کنید فضا بین نشیمن  و حال خانه تان با آشپزخانه عاری از عنصر فیزیکی مثل اُپن باشد زیرا اُپن در این موارد کاملا فضا کوچک را لو میدهد و یکپارچه سازی آشپزخانه و حال می تواند علاج کار ما باشد. و اگر این مورد باب پسند شما نبود می توانید از کابینت هایی با رنگ های روشن استفاده کنید.

 

دکوراسیون آشپزخانه خطی بدون اپن

بهترین مدل برای یک آشپزخانه جذاب نقلی ست کردن رنگ کابینت ها با دیواره آشپزخانه است. مثلا اگر دیواره آشپزخانه شما سفید و روشن است سعی کنید از کابینت هایی با همان رنگ در محیط استفاده کنید.

استفاده از رنگ های تیره مانند سیاه، آبی تیره، ذغالی و شکلاتی هم میتواند جذاب باشد زیرا این رنگ ها با توجه به این که باعث توقف دید چشم می شوند فاصله کابینت تا دیوار را بیشتر جلوه می دهند.

در این مقاله سعی شد تا شما را با دکوراسیون خطی و تک دیواره آشپزخانه آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.