Whatsapp

مشاوره رایگان

مزایا و کاربرد­های درب کشویی توکار

درب کشویی توکار

فهرست

مزایا و کاربرد­های درب کشویی توکار

اگر قصد نصب یا تعویض درب­ های اتاق منزل شخصی یا محیط کاری خود را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم از مزایای نصب درب­های کشویی غافل نشوید. مزایا و کاربرد­های درب کشویی توکار موضوعی است که در این مقاله می خواهیم به طور مفصل به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

درب کشویی چیست؟

یک درب کشویی شامل یک پنل ثابت متصل به دو چوب لباسی روی غلطک است که در امتداد یک مسیر حرکت می کند. پانل به جلو و عقب کشیده می شود تا یک درب ایجاد شود. دربهای کشویی بسته به ضرورت، فضا و سلیقه شما می توانند در انواع تک یا دو تایی وجود داشته باشند. نوع دیگری از درب های کشویی درب جیبی است. در این نوع درب ها، پانل به شکافی در دیوار باز می گردد تا هنگام باز شدن کاملاً از دید پنهان شود. اینها برای راهروها و اتاقهای داخلی محبوب هستند.

درب کشویی توکار

درب های کشویی چگونه کار می کنند؟

درب های کشویی به نحوی طراحی شده اند که با کشیده شدن پنل درب بر روی مجموعه ای از ریل های افقی حرکت می کنند. از آنجا که تمام وزن درها بر روی غلطک های متصل به بالای درب معلق است، وزن یک نکته بسیار مهم است. اگر درب بیش از حد سنگین باشد، باز کردن آن دشوار خواهد بود و ممکن است از مسیر خارج شود. اکثر درب های کشویی نیز دارای راهنمایی در قسمت پایین هستند تا از تاب خوردن درب توسط غلطک جلوگیری شود. معمولاً این کار با یک شیار بریده شده در پایه درب انجام می­گیرد که در امتداد یک نوار پلاستیکی کشیده می شود. اگرچه برخی ممکن است از غلتک یا بلبرینگ در پایین درب استفاده کنند. درب های کشویی همچنین دارای یک دریچه در دو طرف آن هستند تا مانع از لغزش در سمت راست مسیر شود.

درب های کشویی در کجا استفاده می شوند؟

درب های کشویی اغلب به عنوان دربهای داخلی اتاق ها و راهروها و همچنین برای دوش و کمد استفاده می شوند. آنها به دلیل دهانه های بزرگ که اجازه می دهند و فضای کمی که نیاز دارند برای استفاده داخلی بسیار محبوب هستند. درب های کشویی شیشه ای چشم اندازهای باشکوهی را ایجاد می کند و معمولاً در حیاط خلوت به کار برده می شوند.

مانند سایر درب های شیشه ای، مهم است که میزان گرمای احتمالی از طریق آنها را در نظر بگیرید. شیشه یک رسانای عالی گرما است، بنابراین اگر قصد استفاده از درب های کشویی شیشه ای را دارید، ممکن است بخواهید میزان گرمای از دست رفته یا به دست آمده از آنها را در نظر بگیرید و گزینه هایی مانند شیشه های دوجداره، شیشه های کم ارتفاع را نصب کنید.

بهبود کارآیی انرژی با استفاده از درب های کشویی توکار

طراحی درب­های کشویی به حفظ هوای داخلی اتاق شما کمک می کند. نصب درب­های شیشه ای دوجداره اتلاف گرما را به حداقل می رساند. علاوه بر این می توانید درب هایی را که دارای گاز آرگون بین دو شیشه هستند خریداری کنید که به عنوان عایق بهتری عمل می کند. در تابستان شما هوای خنک را در خانه خود نگه می دارید و گرما را از بین می برید. شیشه را می­توان با روکش یا لعاب کاری کرد تا بازده انرژی آن بیشتر شود و اشعه مضر فرابنفش کاهش یابد. این امر باعث کاهش یخ زدگی و تراکم روی شیشه می شود و در عین حال عایق صوتی بهتری خواهید داشت.

بهبود انرژی با درب کشویی توکار

بهره گیری از درب های کشویی توکار، جریان ترافیک داخلی و خارجی را کاهش میدهد.

درب های بزرگتر باعث می شود تردد راحت تری به داخل و خارج از خانه انجام شود. این به معنی دسترسی آسانتر در مجالس خانوادگی است. همچنین بدان معناست که اگر اجسام بزرگی دارید که باید به داخل یا خارج از خانه منتقل شوند، این درب ها دسترسی آسان را فراهم می کنند. عرض آنها می تواند دو برابر درب های ورودی معمولی یا حتی گسترده تر باشد. برای دهانه های بسیار بزرگ می توان دو، سه یا حتی چهار تابلو نصب کرد. درب های عریض حداکثر نور و چشم انداز عالی از محیط بیرونی را ارائه می دهد.

ارتقای سطح ایمنی با نصب درب های کشویی

یکی از مزایای ایمنی آشکار این درب ها این است که از برخورد اشخاص با درب های نوسان جلوگیری می کند. آنها در جایی که نصب شده اند ثابت باقی می مانند تا زمانی که شخصی تصمیم بگیرد آنها را جابجا کند.

امنیت منزل خود را با درب های کشویی توکار تضمین نمایید.

درب های کشویی بسیار ایمن هستند. هنگامی که از داخل قفل می شوند ، هیچ راهی آسان برای باز کردن آنها از خارج وجود ندارد. ریل هایی که روی آنها حرکت می کنند به هم قفل شده اند به طوری که نمی توان آنها را از بیرون جدا کرد. انواع قفل بندی وجود دارد که می توانید برای درب های حیاط خود در نظر بگیرید. اکثر آنها با قفل های چند نقطه ای نصب می شوند. این دو قسمت بالا و پایین درب ها را محکم کرده و از فشرده سازی محکم تر عایق درب اطمینان حاصل می کنند.

علاوه بر این می توانید قفل های نگهبان را نصب کنید که در بالای درب نصب می شوند.

درب های کشویی توکار جهت صرفه جویی در فضا، ایده آل هستند.

طراحی جمع و جور درب های کشویی به این معنی است که آنها برای صرفه جویی در فضا ایده آل هستند. با این کار از مشکل اکثر درب های ورودی جلوگیری می شود که هنگام چرخش به بیرون یا داخل خانه باید فضای بیشتری را اشغال کنند.

ایجاد روشنایی بیشتر در محیط داخلی

درب های کشویی با شیشه های بزرگ خود اجازه می دهند مقدار زیادی نور طبیعی خورشید در طول روز وارد خانه شود. این ممکن است به این معنی باشد که شما حتی نیازی به روشن کردن چراغ های خانه خود در طول روز ندارید. همزمان با صرفه جویی در  مصرف برق، خانه شما از استقبال و جذابیت بیشتری برخوردار است. در صورت امکان، افزودن کناره ها به درب ها و ترانسفورماتور بالای درب می تواند یک دیوار شیشه ای بزرگ ایجاد کند. این اجازه می دهد حداکثر نور وارد اتاق شود و منظره ای دیدنی را در چشم انداز خارج ایجاد می نماید.

بهبود فضا با درب کشویی توکار

گردش هوای داخل محیط با نصب درب های کشویی توکار

با پنجره های کوچکتر، گردش هوا در خانه شما ممکن است تا حدودی محدود شود. با یک درب کشویی، فضای باز به اندازه کافی بزرگ است که می توانید مواقع دلخواه موج زیادی از هوا داشته باشید  که باعث خنک شدن خانه و بهبود کیفیت هوا می شود.

درب های کشویی توکار امکان دید بهتر فضای بیرونی را فراهم میاورند.

اگر فرزندان شما در باغچه پشتی بازی می کنند، شیشه های بزرگتر دید بهتری را نشان می دهند. اگر بتوانید آنها را زیر نظر داشته باشید بسیار ایمن تر خواهند بود. در عین حال، آنها بیشتر از نزدیک بودن شما آگاه خواهند شد. واضح است که با درب های چند صفحه ای که قبلاً مورد بحث قرار گرفته و امکان وجود نورهای جانبی و ترانسفورماتور را فراهم می سازد، نمای حتی بهتر امکان پذیر است.

به کار گیری درب های کشویی توکار، ظاهر و استایل زیبایی به منزل و محیط شما کار شما می بخشد.

درب های کشویی در مقایسه با سایر طرح ها از نظر نگهداری کم و بی صدا هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، انواع زیادی از سبک ها از جمله سه یا چند پنل و کناره و یک ترانس وجود دارد. حتی می توانید پرده های کوچک را بین پنل های شیشه ای قرار دهید. این به شما سایه می دهد در صورت نیاز بدون ایجاد مکان دیگری برای تجمع گرد و غبار. فقط تصور کنید چگونه می توانید خانه خود را با چنین بازسازی هایی زیباتر کنید.

افزایش قیمت منزل با نصب درب های شیشه ای توکار

نکته اصلی این است که هنگام نصب درب های کشویی، ارزش و قیمت خانه خود را افزایش می دهید. آنها می توانند عامل مهمی برای جذب مشتری و فروش خانه شما باشند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.