Whatsapp

مشاوره رایگان

حشرات چوب خوار

حشرات چوب خوار

فهرست

حشرات چوب خوار

چوب ها همواره در معرض حمله حشرات چوب خوار قرار دارند. به همین دلیل بسیاری از نجارها با استفاده از روش های مختلف سعی دارند تا از لوازم و ابزارهای چوبی خود در برابر این حملات محافظت کند. افرادی که به هر دلیلی با چوب در ارتباط است، باید این حشرات را به خوبی بشناسند تا مانع از حملات این حشرات شوند. بنابراین در صورتی که شما نیز کنجکاو هستید تا این حشرات را شناسایی کنید تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

موریانه چوب

موریانه ها از نظر طاهر شباهت زیادی به یکدیگر دارند و در رنگ های سیاه، قهوه ای روشن و سفید قابل مشاهده هستند. این حشرات معمولا در برابر نور نمی توانند مقاومت کنند و در از فضای باز فراری می باشند. این موریانه ها در چوب رخنه می کنند و به تدریج باعث از بین رفتن ابزار و لوازم ساخته شده از چوب می شود. موریانه های چوبی از داخل پوب را پوک می نمایند و از این رو دوام و عمر آن ها کاهش می یابد.

سوسک چوب خوار

سوسک های چوب خوار معمولا به چوب های تازه حمله می کنند. این سوسک های شاخ دار از جمله حشراتی است که علاقه بسیاری به چوب داشته و چوب را سوراخ می کند. سوراخ های ایجاد شده توسط سوسک های چوب خوار محل مناسبی برای رشد و تکثیر قارچ ها می باشد. این سوسک ها در داخل درخت تخم ریزی می کنند و از این رو در فصل تابستان این تخم ها تبدیل به حشرات و قارچ های چوب خوار و آسیب رسان می شود.

سوسک آنوبیوم

سوسک های آنوبیوم یکی از سوسک های معمولی است که معمولا از پله های چوبی و مبلمان تغذیه می کنند. آب و هوای سرد و مرطوب برای رشد و تکثیر این حشرات مناسب تر است. این سوسک ها مدت های طولانی بدون این که شما متوجه شوید در داخل لوازم چوبی زندگی می کنند و از آن تغذیه می نمایند سطح چوب را تبدیل به شفیره می نمایند. این حشرات به مرور بزرگ تر می شوند و سطح چوب را سوراخ خواهند کرد.

چوب خورده شده

سوسک پودر کننده جوب

سوسک های پودر کننده چوب معمولا در خارج چوب و در مناطق گرمسیری حمله کرده و از چوب تغذیه می کند. این سوسک ها بر اساس نوع آب و هوا بین یک الی دو ماه زنده می ماند. این سوسک ها تخم گذاری سریعی دارند و هر یک از آن ها به تعداد بسیاری تکثیر می شوند.

سوسک شاخ دار خانگی

سوسک های شاخ دار خانگی که بیشتر در کشورهای آمریکا، آفریقای جنوبی و کشورهای اروپایی وجود دارد، از جمله حشرات چوب خوار است که می تواند در مدت زمان کوتاهی آسیب های بسیاری را به لوازم چوبی شما وارد کند. سوسک های شاخ دار بزرگ تر از سایر سوسک ها بوده و طول عمری بین ۳ تا ۶ سال دارد.

زنبور چوب خوار

زنبور چوب خوار که سیرکس نام دارد، به داخل چوب نفوذ کرده و باعث از بین رفتن تدریجی ابزار و لوازم چوبی می شود. برای این که این حشرات از بین بروند بهتر است که این حشرات را سمپاشی کنید تا پیش از ورود خسارت آن ها را از بین ببرید. زنبور چوب خوار می تواند تا دو سال و یا حتی بیشتر زندگی کند. ولی با توجه به این که نیاز به رطوبت بالایی دارد، نمی تواند در مناطق فاقد رطوبت زندگی نماید.

روش از بین بردن حشرات چوب خوار

برای از بین بردن حشرات چوب خوار روش های بسیاری وجود دارد ولی برای این که این حشرات را ریشه کن کنید باید ابتدا نوع حشره را شناسایی نمایید. در بالا انواع حشرات چوب خوار را به شما معرفی کردیم. بنابراین با مشاهده هر نوع حشره باید آن را با حشرات عنوان شده در بالا مقایسه کرده و از سموم مخصوص برای از بین بردن آن ها استفاده کنید.

پیشگیری از حمله حشرات چوب خوار

بهتر است پیش از حمله حشرات چوب خوار از آن جلوگیری کنید. معمولا بسیاری از نجارها و افرادی که با چوب سر و کار دارند، با استفاده از رنگ ها و آسترهای مخصوص روی چوب را پوشش داده و بدین طریق از حمله حشرات جلوگیری می کنند. همچنین استفاده از چوب های پوسیده و خراب نیز می تواند زمینه را برای ورود این حشرات فراهم کند به همین دلیل یک نجار خوب به هیچ عنوان از چوب های پوسیده استفاده نمی کند.

علائم وجود حشرات چوب خوار

شاید از خود بپرسید که چگونه متوجه شویم که این حشرات چکونه نفوذ کرده اند؟ نفوذ این حشرات دارای علائم و نشانه هایی همچون مشاهده تونل های گلی، مشاهده سوراخ در چوب، کاهش مقاومت چوب، مشاهده فضله های قهوه ای و … اشاره کرد. در صورتی که هر یک از این علائم را مشاهده کردید، بهتر است هر چه سریع تر پیگیر شده و لوازم چوبی خانه را مورد بررسی قرار دهید.

 

حشرات چوب خوار

۳.۲/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.