Whatsapp

مشاوره رایگان

تمیز کردن ظروف سنگی

تمیز کردن ظروف سنگی

فهرست

بهترین روش برای تمیز کردن ظروف سنگی

نظافت و تمیز کردن ظروف و سایر لوازم موجود در خانه نشان دهنده هویت هر فرد است. ظروف سنگی یکی از بهترین ابزاری است که جذابیت بالایی دارد. ولی گاهی ممکن است که ظروف رنگ ظروف کمی تغییر کند. بهترین روش برای تمیز کردن ظروف سنگی استفاده از شوینده های مخصوص است. ما در ادامه به شما می گوییم که چگونه ظروف سنگی را تمیز کنید که نه تنها تمامی لکه های آن از بین برود، بلکه آسیبی به ظروف نیز وارد نگردد.

تمیز کردن ظروف سنگی گرانیتی

گرانیت یکی از سنگ های بسیار جذاب و مقاوم است که شما به راحتی و تنها با استفاده از آب و سرکه می توانید این ظروف را تمیز کنید. با توجه به این که سرکه حالتی اسیدی دارد، بهتر است که مقدار سرکه کمی در داخل ظرف بریزید تا تغییری در رنگ و کیفیت ظروف سنگی ایجاد نشود. بنابراین ابتدا سرکه را با مقداری آب ترکیب کرده و با استفاده از دستمال آن را تمیز کنید. استفاده از آب گرم برای شستشوی ظروف گرانیتی می تواند سرعت پاکسازی را افزایش دهد.

تمیز کردن ظروف سنگی مرمر

سنگ مرمر یکی از سنگ های لوکس و درخشان است که کمتر لکه ها را به خود جذب می کند. ولی در مقابل نیز اگر لکه ای به این ظروف جذب شود، پاک کردن آن کار آسانی نیست. برای این که از تغییر رنگ ظروف مرمر جلوگیری کرده و مانع از دائمی شدن لکه ها شوید، بهتر است که به محض استفاده از ظروف آن را بشویید. در این حالت هیچ گونه لکی بر روی این ظروف ایجاد نخواهد شد. ولی در صورتی که لکه بر روی ظروف مرمر ایجاد شد، استفاده از آب اکسیژنه می تواند به از بین بردن این لکه ها کمک کند.

 

تمیز کردن ظروف سنگی

 

تمیز کردن ظروف سنگی با آمونیاک و وایتکس

بسیاری از افراد برای تمیز کردن ظروف سنگی و از بین بردن لکه های آن از وایتکس و شوینده هایی از این قبیل استفاده می کنند. لازم است بدانید که این کار می تواند به ظروف سنگی شما آسیب رسانده و براقیت و درخشندگی آن را از بین ببرد و ظروف شما را کدر کند. بنابراین استفاده از شوینده های ملایم و طبیعی یکی از بهترین روش برای تمیز کردن ظروف سنگی به شمار می رود. شما می توانید از ترکیبات آب و سرکه و یا آب و لیمو برای براق کردن ظروف سنگی استفاده کنید.

چگونه ظروف سنگی را براق کنیم؟

یکی از مشکلاتی که اغلب خانم ها از آن گلایه دارند، کدر شدن ظروف سنگی است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از مدتی استفاده از ظروف سنگی، متوجه کدر شدن این ظروف شوید. در این حالت ظروف سنگی دیگر جذابیت گذشته را ندارد. استفاده از صابون یکی از مجرب ترین روش برای درخشان کردن ظروف سنگی است. بنابراین شما بدون هیچ زحمت و یا صرف هزینه بالا و تنها با سافتاده از صابون می توانید ظروفی براق و درخشان داشته باشید. برای این کار ابتدا مقداری آب گرم تهیه کرده و صابون را در داخل آن قرار دهید. سپس با استفاده از اسکاچ و صابون روی سطوح بکشید تا شاهد بازگشت درخشندگی به ظروف سنگی باشید.

استفاده از دستمال و یا اسکاچ نرم

بسیاری از خانم ها برای تمیز کردن ظروف سنگی از ابزارهای خشن و زبر استفاده می کنند. در این حالت ممکن است که ظروف خراش برداشته و کیفیت خود را از دست بدهد. استفاده از دستمال و اسکاچ های ابری یکی از بهترین روش برای تمیز کردن ظروف سنگی است که هیچ آسیبی به سلامت و کیفیت ظروف شما وارد نخواهد کرد.

لکه گیری ظروف سنگی

ماندن لکه بر روی ظروف سنگی نه تنها زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه حالتی کثیف و آلوده به ظروف شما می بخشد. بنابراین برای از بین بردن لکه های موجود بر این ظروف، دستمال را آغشته به کمی آب اکسیژنه کرده و به آرامی بر روی لکه ها بکشید. در صورتی که لکه عمیق است و به راحتی از بین نمی رود، مقداری سرکه به آن اضافه نمایید. با این کار به احتمال خیلی قوی تمامی لکه های ایجاد شده از بین خواهد رفت.

 

لکه گیری ظروف سنگی

 

بوی نامطبوع ظروف سنگی

یکی از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای ظروف سنگی به وجود بیاید، ایجاد بوی نامطبوع در آن ها است. برای از بین بردن بوی ظروف سنگی می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. بدین صورت که دستمال را کمی مرطوب کرده و به روغن زیتون آغشته کنید و سپس ظروف را با آن بشویید. در انتها نیز با استفاده از یک شوینده چربی ظروف را از بین ببرید. همچنین می توانید به صورت طبیعی و با قرار دادن این ظروف در هوای آزاد و یا در زیر نور خورشید نیز بوی نامطوب ظروف سنگی را حذق خواهد کرد.

۴.۷/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.