Whatsapp

مشاوره رایگان

تفاوت وان و جکوزی

تفاوت وان و جکوزی

فهرست

وان و جکوزی ها در سال های اخیر به صورت گسترده وارد بازار شده و مورد استقبال همه طبقات جامعه قرار گرفته است و نمونه های بزرگ و کوچک آن ها در فضاهای ورزشی قابل مشاهده می باشد. استفاده از وان و جکوزی به این حد محدود نشده و علاوه بر خانه های بزرگ و لاکچری به دلیل استقبال زیاد در اندازه های مختلف خانگی هم تولید و روانه بازار شده است و در اکثر خانه های آپارتمانی استفاده می شود. وان جکوزی  ها به دلیل داشتن ویژگی های خاص نسبت وان های معمولی از شرایط کیفی بهتری برخوردار بوده و قطعا از قیمت گرانتری هم برخوردار هستند.

وان حمام

وان های حمام ظروفی در ابعاد مختلف هستند که در آن ها آب ریخته می شود و بدن را شستشو می دهند. امروزه وان وسیله ای است که به گستردگی به وسیله همه افراد استفاده نمی شود و از نظر اکثر مردم وسیله ای لوکس و دکوری محسوب شده و عموما بیشتر در خانه های لوکس و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. وان های حمام از نظر ابعاد و جنس دارای تنوع زیادی می باشند که هرکس متناسب با فضای حمام  و شرایط زندگی برای شستشوی بدن خود و حیوانات خانگی از آن ها استفاده می کند.

تفاوت وان و جکوزی

وان جکوزی

شاید دانستن این امر جالب باشد که جکوزی نام  یک شرکت تولید کننده وان های حمام گردابی است که در سال ۱۹۱۵ تاسیس شده است. به دلیل آنکه این شرکت اولین بار تولید وان های گردابی با شرایط جکوزی های امروزی را تولید کرده است نامش روی آن مانده و هنوز هم با این نام شناخته می شوند. وان جکوزی ها ابتدا در مراکز تفریحی آبی مورد استفاده قرار می گرفت که بعدها به مرور بعضی از خانه ها به وان جکوزی مجهز شدند. امروزه با گسترش آپارتمان نشینی نوعی جکوزی آپارتمانی برای استفاده به بازار عرضه شده است که به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفته و در اکثر مراکز آپارتمان نشینی مورد استفاده قرار می گیرد.

وان های جکوزی نسل جدیدی از وان ها هستند. که به امکاناتی مانند پمپ آب برای ماساژ بدن و مفصل ها مجهز شده اند. حمام هایی که به وان جکوزی مجهز هستند علاوه بر زیبایی و مجلل شدن فضای قرار گیری می توانند کمک زیادی به برطرف کردن خستگی نمایند. به جای استفاده از وان های معمولی می توان از وان جکوزی استفاده کرد. چون وان جکوزی ها علاوه بر اندازه کوچکتر نسبت به وان های معمولی از شرایط بهتری برای استفاده برخوردار می باشند.

اجزاء اصلی وان جکوزی

وان جکوزی برای آنکه در یک شرایط مناسب و نرمال کار کند. باید قطعات و اجزاء مختلف آن به درستی نصب شود تا کارکرد آن دچار مشکل نشود. افراد مختلف درصورتی می توانند از بروز مشکل در کارکرد وان جکوزی آگاه شده و نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایند که اطلاعات هرچند مختصری در رابطه با اجزاء مختلف وان جکوزی و کارکرد قطعات آن داشته باشند. برای آسیب ندیدن وان جکوزی باید حتی المقدور رفع مشکلات پیچیده به شرکت های خدماتی واگذار شود. اجزا اصلی و مهم اغلب وان جکوزی ها شامل پمپ آب، سیستم گرمایشی‌ و سیستم هوایی است که در صورت کار نکردن دستگاه یا ایراد داشتن آن هر کدام باید به شکل مجزا مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان وان جکوزی را عیب یابی کرده و نسبت به برطرف کردن ایراد اقدام نمود.

تفاوت وان و جکوزی

تفاوت های عمده وان و جکوزی

هرچند وان و جکوزی هر کدام به عنوان یک حوضچه و ظرف که با آب انباشته شده و در سرویس قرار می گیرند تقریبا به هم شبیه هستند اما این دو ظرف از نظر کارکرد تفاوت های زیادی باهم دارند.‌ جکوزی برخلاف وان که یک ظرف برای قوطه ور شدن در آب و شستشوی بدن است ظرف و منبعی است که برای استراحت و غوطه ور شدن در آب داغ حباب دار طراحی و ساخته شده است. همچنین وان جکوزی دارای جت های آب و فواره های آب گرم و حبابی است که از دیواره های کناری به داخل آب شلیک می شوند. شلیک آب و یا فواره ها در وان جکوزی  می تواند باعث نوعی ماساژ برای عضلات و قسمت های مختلف اندام های انسان باشد.

بر خلاف وان معمولی که باید به شکل دستی دما و اندازه آب داخل آن تنظیم شود. وان جکوزی ها طوری طراحی شده اند که در صورت خواست شخص مصرف کننده وان با دمای از پیش تعیین شده از آب گرم پرشده و آب در فضای داخلی وان به گردش در می آید. به دلیل آنکه دمای وان جکوزی به صورت خودکار در حدی که تعیین شده است باقی می ماند می توان  تا زمان دلخواه  در وان جکوزی باقی ماند بدون آنکه دمای آب تغییر نماید ولی در وان های معمولی شرایط به این صورت نبوده و آب وان متناسب با دمای محیط به مرور سرد می شود. از ویژگی های خاص و منحصر به فرد وان های جکوزی جت های جکوزی است که برای ماساژ بدن و مقابله با درد های عضلانی طراحی  و استفاده می شوند. وان های جت دار از قابلیت تغییر دمای بیش تری برخوردار می باشند بطوریکه  بسیاری از آن ها تا ۱۰۴ درجه هم قابل تنظیم می باشند. از دیگر ویژگی های وان جکوزی می توان به قابلیت تنظیم فشار آب اشاره کرد.‌ که برای استفاده از آب گرم با فشار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.‌ همچنین دارای صندلی هایی هستند که این امکان را فراهم کند هنگام حمام کردن در صورت خستگی بتوان نشست.‌

وان و جکوزی حوضچه هایی هستند که در حمام ها و سرویس های بهداشتی برای شستشوی بدن طراحی و به کار گرفته می شوند منتهی وان  و جکوزی به دلیل ساختار و کارکردهای که برای آن ها تعریف شده است متفاوت می باشند.

وان ها تقریبا حوضچه های ساده ای هستند که متداولترین نوع آن وان های قدیمی است که تنظیم دما و مقدار آب آن باید به صورت دستی تنظیم شود ولی وان جکوزی ها دارای سیستم اتوماتیکی هستند که دما و حرارت آن را می توان به صورت دلخواه تنظیم کرد و تفاوت عمده و مهم آن ها در شلیک و فواره آب در وان جکوزی است که برای ماساژ بدن و بیماری های عضلانی بسیار مفید می باشد.

۴.۸/۵ - (۳۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.