Whatsapp

مشاوره رایگان

با خطرناک ترین آلاینده های منزل آشنا شوید .

با خطرناک ترین آلاینده های منزل آشنا شوید .

فهرست

امروزه اکثر افراد به آلودگی فضای بیرون از خانه واقف بوده و به آن اهمیت می دهند ولی غافل از اینکه آلودگی هوای خانه هم بسیار جدی بود و باید بدان توجه نمود . در این مقاله سعی داریم تا شما را تا حدودی با آلاینده های فضای داخلی منزل بیشتر آشنا نماییم . تا در زمانی که فضای بیرون آلود است ، حداقل فضای تمیز و پاکی در داخل منزل داشته باشیم .

منظور از آلاینده های هوای داخل خانه چیست؟

منظور از آلودگی هوای داخل ساختمان آلودگی شیمیایی ، بیولوژیکی و فیزیکی هوای داخل محل زندگی است ، که ممکن است منجر به اثرات سو و زیان باری بر سلامتی افراد داشته باشد .شما این آلاینده ها را نمی توانید ببینید ، اما گاهی اوقات بو می کنید و متوجه آن می شوید . آلودگی هوای داخل خانه می تواند از طیف گسترده ای از مواد شیمیایی ، دود سیگار ، محصولات شوینده ، حتی حیوانات خانگی ایجاد شود.

این می تواند باعث تشدید ، تحریک و در برخی موارد صدمات جدی شود. تشخیص آلودگی هوای داخل خانه می تواند به شما و عزیزانتان کمک کند تا نفس راحتی بکشید و از بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات تنفسی جلوگیری نمایید . 

آلودگی در فضای خانه

۳ آلاینده اصلی هوا در محیط داخلی کدامند ؟

آلاینده ها می توانند طیف وسیعی از مشکلات سلامتی کوتاه مدت و بلند مدت را ایجاد کنند . در کوتاه مدت ، قرار گرفتن در معرض غلظت زیاد آلودگی هوای خانه می تواند باعث تحریک چشم ، سردرد ، تحریک بینی و گلو ، خستگی و سرگیجه شود. بعضی اوقات علائم به آسم شباهت دارد ، در حالی که علائم دیگر به علائم سرماخوردگی شباهت دارد. این می تواند شناخت مشکل را دشوار کند .

مونوکسید کربن (CO) ، بوی ناشی از محصولات مصنوعی چوبی فشرده مثل ام دی اف ، آفت کش ها ، رادون ، فرمالدئید موجود در فرش های ماشینی و … چند نمونه از آلاینده های کوچک اما خطرناک هستند .

۱ .آلودگی هوای خانه با فرش ماشینی :

هنگامی که یک فرش جدید نصب می شود ، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که مواد شیمیایی از پشت و چسب مورد استفاده برای نگه داشتن فرش روی زمین ، در هوا آزاد شود . این انتشار مواد شیمیایی به عنوان گازی خطرناک شناخته می شود . برخی از این مواد شیمیایی با سردرد ، سرگیجه ، حالت تهوع ، تنگی نفس و واکنش هایی مانند آسم همراه می باشند .

بچه های کوچک ممکن است مشکل بیشتری داشته باشند ، زیرا وقت خود را بیشتر روی فرش و در حالت نشسته می گذرانند . کودکانی که از آسم و آلرژی رنج می برند بسته به حساسیت شان ممکن است اوقات سختی داشته باشند و متاسفانه قادر به صحبت کردن نیز نخواهند بود . آلودگی هوای خانه با این مواد شیمیایی می توانند تا ۵ سال پس از نصب یک فرش جدید آزاد شوند ، اما اکثر گازهادر چند ماه اول منتشر می شود.

اگر شما یا خانواده تان حساسیت ویژه ای نسبت به این مواد شیمیایی دارید ، فرش ماشینی ممکن است بهترین انتخاب نباشد. در عوض کفپوش های طبیعی یا فرشی با الیاف طبیعی را در نظر بگیرید .

آلودگی در فضای خانه

۲ .آلودگی هوای خانه با رنگ های شیمیایی

رنگ های مورد استفاده در خانه ، اکثرا حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی بوده و مشکلات زیادی را برای سلامتی به همراه خواهد داشت . اگر در خانه کودک خردسال ، فرد مسن و مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی و حتی حیوان خانگی دارید ، سعی کنید از کاغذهای دیواری استفاده نمایید و یا در صورت استفاده از رنگ ، حداقل ۲ هفته خانه را تخلیه کنید و بگذارید گازهای ناشی از رنگ کاملا خارج شود .

میز جلو مبلی

۳ .وجود فرمالدئید در مبلمان با چوب غیر طبیعی

تقریباً همه مقداری فرمالدئید در خانه های خود دارند . فرمالدئید می تواند پوست ، چشم ، بینی و گلو را تحریک کند و ممکن است مشکلات تنفسی ایجاد کند.

محصولات خانگی دارای فرمالدئید شامل : مبلمان چوبی ( چوب مصنوعی ) مانند کابینت و وسایلی با استفاده از تخته خرده چوب  ( MDF ) یا تخته سه لا و همچنین کفپوش لمینت می باشد . این محصولات تا دو سال و یا بیشتر فرمالدئید خود را آزاد می کنند.

اما اگر اخیراً خانه خود را مبلمان کرده اید چه کار باید کرد ؟ هنوز روشهایی برای کاهش فرمالدئید از هوای تنفسی شما وجود دارد. هر روز برای چند دقیقه پنجره ها را باز کنید. دمای خانه خود را خنک نگه دارید . به افراد اجازه ندهید در خانه شما سیگار بکشند .تهویه مناسب به شما در کاهش تعداد زیادی از آلاینده های داخلی منزل ، مدرسه یا محل کار کمک می کند .

اگر به جای استفاده از مصنوعات مصنوعی که مشکلات عدیده ای برایتان به دنبال دارد ، به دنبال خرید اکسسوری و ملزومات با چوب طبیعی با کیفیت نظیر روس و توسکا و گردو و … هستید که آلودگی هوای خانه را کمتر می کند ، با مشاورین ما در مجموعه زد دیزاین تماس حاصل فرمایید و از کالکشن زیبای ما دیدن فرمایید .

لزوم داشتن یک میزکار استاندارد در منزل چیست ؟  تلفن دفتر فروش : ۰۲۶۹۱۳۰۱۰۶۰
لزوم داشتن یک میزکار استاندارد در منزل چیست ؟ تلفن کارخانه : ۰۲۶۳۴۸۵۰۲۷۴
لزوم داشتن یک میزکار استاندارد در منزل چیست ؟ ZDesign_Group@yahoo.com
۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.