Whatsapp

مشاوره رایگان

انواع کف پوش چوبی

انواع کف پوش چوبی

فهرست

معرفی انواع کف پوش چوبی و روش‌های پوشش کف  با چوب

کف اتاق و فضا های بسته و باز، جزئی از محیط پیرامون ما تلقی می شود. به طور حتم این بخش در فضا سازی نقش بسزایی ایفا می کند. اگر کف پوش محیط شما مناسب و زیبا باشد می توانید سایر اجزا را با خیال راحت بچینید. رنگ و طرح آن می تواند در انتقال احساسات مختلف نقش داشته باشد.  صنعت چوب در ساخت کف پوش چوبی نیز ورود پیدا کرده است.

انواع آن ها را در طرح، قیمت، شکل و مقاومت متنوع طراحی نموده اند. بدین ترتیب به نظر می رسد که سلایق گوناگون قادر به یافتن موارد دلخواه خود خواهند بود. در این جا انواع کف پوش چوبی معرفی می شود. با دانستن فوائد و معایب آن ها بهتر می توانید انتخاب کنید. اگر عنصر چوب را برای این کار می پسندید با ما همراه شوید.

پارکت از انواع کف پوش چوبی

پارکت نوعی کف پوش چوبی کاملا طبیعی است. تکه های چوبی با شکل هندسه منظم که بر روی کف زمین چسبانده می شوند. بعد از اتصال، سطح آن ها سابیده و کاملا یکدست می شود. بعد از این کار از مواد و محافظ های براق و درخشان استفاده می شود. هم رنگ آن بهتر دیده می شود و هم باعث زیبایی کف می گردد. این نمونه بر خلاف موارد دیگر چون سرامیک، گرمی، راحتی و نرمی بیشتری دارد. به جز آشپزخانه و سرویس بهداشتی در بقیه جاها می تواند به کار رود.

در این دو جا به دلیل حضور آب و رطوبت امکان تخریب و آسیب دارد. بنابراین مقاومت چندانی در مقابل رطوبت ندارد. قیمت بالا داشته و بسیار زیباست. اگر خراش و آسیبی دید به راحتی قابل تعمیر است. دوباره محل خراش را سائیده و براق کننده به آن بزنید.

پارکت از انواع کف پوش چوبی

لمینت

یکی دیگر از انواع کف پوش چوبی، لمینت است.  لمینت به طور مستقیم از خود چوب ساخته نشده است. بلکه الیاف چوبی به صورت فشرده در آمده اند و روکشی چوبی و زیبا آن را پوشانده است. هر قطعه از لمینت  دارای لبه و زوائد اضافی است. به طوری که با کمک آن ها به تکه های اطراف خود متصل می شود. روش نصب آن در کف اتاق نیز به همین شکل است. بدون نیاز به چسباندن آن ها را روی کف قرار می دهید. با نقل مکان نیز به راحتی برداشته و جا به جا می شوند.

بدون این که فرد را مورد آزار و اذیت قرار دهد. بر خلاف پارکت، یک مقاومت کمی در برابر رطوبت دارد. ضمن این که قیمت کم تری برای خرید لازم دارد. مثل پارکت نمی توان خراش و آسیب های آن را پوشش داد. تنها می توان همان قطعات آسیب دیده را با نمونه سالم و نو تعویض کرد.

ترمو وود از انواع کف پوش چوبی

اگر در انواع کف پوش چوبی به دنبال موردی بسیار مقاوم می گردید ترمو وود گزینه مورد نظر است. با کمک حرارت و عملیاتی مخصوص بر روی چوب، این مقاومت پدید آمده است. در واقع، نکات منفی و عیوب آن حذف شده و به نوعی تبدیل به یک عایق حرارتی شده است. نمونه گران قیمتی است. اما اگر دوام و استحکام بالا مد نظر شماست مناسبتان است. بافت منسجم، منظم و یکنواختی دارد. از پوسیدگی و حمله حشرات مصون است. مانند دو گزینه قبلی حساس به رطوبت نیست. در فضاهای مختلفی می تواند به کار برود.

ترمو وود

بامبو

چوب های بامبو را دیده اید؟؟ خیلی جالب است که از آن ها ورقه هایی بزرگ درست می کنند. این ورقه ها می توانند حتی به عنوان پوشش کف اتاق استفاده شوند. بنابراین یک کف پوش چوبی داریم که از درخت ساخته نشده است. چوبی طبیعی اما از یک گیاه با نام بامبو است. راحتی، انعطاف و نرمی بیشتری دارد.

این گزینه نسبت به چوب، در مقابل رطوبت ضعیف بوده و حتی امکان تغییر شکل دارد. در اثر جذب رطوبت دفرمه شده و ظاهر نامناسبی ایجاد می کند. رشد آن ها نسبت به درختان سریع تر و آسان تر است. جایگزین خوبی برای آن هاست. البته باید به فکر مقاوم سازی بیشتر آن ها بود. نورخورشید می تواند رنگ ظاهری آن ها را نیز تغییر داده و نامناسب کند. در مقابل رطوبت و نور خورشید به شدت آسیب پذیر هستند.

پی وی سی از انواع کف پوش چوبی

یک کف پوش چوبی اما از جنسی غیر حقیقی داریم. پی وی سی نمونه ای دارای طرح چوب از پلاستیک فشرده می باشد. از این نمونه در جایی استفاده کنید که چوب طبیعی را  نمی توان به کار برد.  به خصوص جاهایی که رطوبت دارد و چوب طبیعی آسیب پذیر است. سرویس بهداشتی و آشپزخانه ها جایی هستند که مناسب مصرف آن هایند. مقاومت و دوام کمی  داشته اما به راحتی تمیز می شود. حتی می توان با خیال راحت آن ها را شست. نحوه اتصال آن به کف با کمک چسب های مخصوص صورت می گیرد. بسیار متنوع هستند.

پی وی سی از انواع کف پوش چوبی

لینولئوم

یکی از انواع کف پوش چوبی لینولئوم در واقع طرح چوب است. با کمک فرآورده های چوبی و روغن مخصوصی ساخته می شود. مواد تشکیل دهنده آن کاملا طبیعی است و مخرب محیط زیست نمی باشد. بنابراین سلامت جسمانی افراد را به خطر نمی اندازد. دوام بالایی دارد. نسبت به رطوبت مقاوم نیست. در تماس با بدن فرد، راحتی و نرمی را به او سرایت می کند.

چوب پنبه

یکی از نرم ترین و البته آسیب پذیر ترین انواع کف پوش چوبی ، چوب پنبه است. از طبیعت بوده و سازگار با محیط زیست است. همانند بامبو می باشد. نیاز به محافظ سطحی مناسب و جارو زدن مرتب آن، کاملا احساس می شود. مواد تشکیل دهنده آن از پوسته درختان است. در مقابل آلودگی ها و کپک مقاوم است. رطوبت نمی تواند به راحتی به آن آسیب وارد کند. سطحی نرم و منعطف دارد که در مقابل صوت و حرارت عایق است.

کف پوش از جنس چوب پنبه

جمع بندی

در این جا با انواع مختلف کف پوش های چوبی و طرح چوب آشنا شدیم. هر کدام دارای مشخصه های خاصی بودند. قبل از انتخاب مورد مناسب به اتاق خود نگاهی بیندازید. سپس متراژ محیط مورد نظر را در کنار میزان رطوبت معمول آن ارزیابی کنید. هر کدام از موارد بالا برای مکانی با رطوبتی خاص مناسب بودند. ضمن این که ببینید تابش نور در محل مورد نظر چقدر است. سپس نمونه مناسب را برگزینید.  بعد از آن روش های حفظ و نگهداری را به کار ببندید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.