Whatsapp

مشاوره رایگان

الهام از طبیعت در دکوراسیون

الهام از طبیعت در دکوراسیون

فهرست

الهام از طبیعت در دکوراسیون داخلی !

لحظه ای درنگ کنید و به طبیعت پیرامون خود بنگرید، زیبایی چشم نواز و خدادادی طبیعت چه چیز در خود نهفته است که این چنین ما را وا می دارد تا از آن در دکوراسیون منزل خود نیز بهره بگیریم. خانه مکان امن و راحتی است که در آن زندگی می کنیم. حال اگر این مکان امن را گره بزنیم به عناصر موجود در طبیعت چه شگفتانه ای پدید خواهد آورد. الهام از طبیعت در دکوراسیون داخلی نتیجه ای فوق العاده خواهد داشت.

طبیعت با رنگ ها، شکل ها، بافت ها، و طرح های گسترده، گوناگون و متنوع همراه است. با افزودن این همه تنوع و گوناگونی در فضای خانه، موجی از گرما، صمیمیت، هیجان، آرامش و جذابیت را  وارد خانه خود نمایید و از آن نهایت لذت را ببرید.

طبیعت و دکوراسیون داخلی

eco style سبکی سازگار با محیط زیست

Eco-style سبکی در طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می­شود که از عناصر و متریال هایی که سازگارند با محیط زیست، به وجود  می آید.  این سبک که اقتباس شده از ویژگی های مختلف، فرم ها و ایده های دیگر سبک ها است، جز سبک های اصلی و خاص به شمار نمی آید. با استفاده از چنین عناصر آلی و طبیعی، فضای هارمونی دلنشینی در منزل شما ایجاد خواهد شد. در ادامه به بررسی چند مورد که از موارد تاثیر گذار در این سبک، می پردازیم:

۱- دکوراسیون داخلی و طرح و پالت رنگ های الهام گرفته از طبیعت

یکی از شاخصه های سبک سازگار با محیط زیست، بهره گیری از رنگ های ملایم موجود در طبیعت، نظیر  رنگ های بژ، قهوه ای، شنی، سفید، خاکستری و سبز است. رنگ عناصر طبیعی مانند آب، آتش، خاک، هوا (رنگ آبی، زرد، قرمز و سفید) نیز بسیار پرکاربرد می باشند. همچنین رنگ های فصول مختلف نیز منابع خوبی برای طراحی دکوراسیون هستند که می توان از آنها الهام گرفت. تغییر ملایم و به تدریج رنگ ها، مسئله ای است که حائز اهمیت می باشد. این شیوه تنها یکی از هزاران شیوه‌ای است که طبیعت در مورد طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند به ما بیاموزد.

پالت رنگ های الهام گرفته از طبیعت

۲- الهام از طبیعت در دکوراسیون و توجه به بافت

بافت، نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی یک خانه ایفا می کند. توجه به بافت، در طراحی داخلی و استفاده از ایده هایی که طبیعت در این مورد در اختیارمان قرار می‌دهد، بسیار حائز اهمیت می باشد. برای این منظور می توانید از یک میز چوبی زبر در آشپزخانه یا یک میز پذیرایی یا میز کناری چوبی در اتاق نشیمن خانه خود، استفاده نمایید. همچنین برای ایجاد توازن و تعادل باید عنصری با بافتی نرم را نیز به فضا اضافه کنید. رومیزی هایی با بافت نرم و یا کوسن هایی با سطوحی نرم برای کاناپه، گزینه های مناسبی هستند.

۳- متریال و عناصر کاربردی در سبک دکوراسیون سازگار با محیط زیست

همان طور که گفته شد؛ سبک Eco-style سبکی در دکوراسیون داخلی است که در آن از مواد و عناصری که با محیط زیست سازگارند استفاده می شود. چوب یکی از عناصر اصلی در طبیعت، و چیدمان چوبی یکی از  طراحی های مدرن و سنتی الهام گرفته از طبیعت می باشد که بسیار مورد استقبال عموم  قرار گرفته است. بخش اعظم فضای این سبک خانه ها،  با وسایل کاملا چوبی (کنده ها، شاخه ها و موانع) مزیین شده اند. البته عناصر مختلفی نظیر گل، برگ درختان و حیواناتی مانند پرنده و پروانه، نیز می توانند در طراحی داخلی منزل به کار روند و القا کننده حس خوشایند آرامش و راحتی در فضا شوند. برای این منظور می توان از آویزان کردن آثار هنری از سقف تا کف و نیز آویزان کردن پرده های بلند، استفاده نمود.

متریال و عناصر کاربردی در سبک دکوراسیون سازگار با محیط زیست

۴-الهام از طبیعت در دکوراسیون و اشکال متنوع و متفاوت

می توان از وسایلی با اشکال مختلف، در فضا استفاده نمود. میز پذیرایی به شکل دایره، میز کوچکی به شکل مربع و یا وسایل تزئینی همچون کتاب هایی رنگی به شکل مستطیل یا یک گلدان تزئینی به شکل دایره. از این قبیل وسایلی هستند که در دکوراسیون داخلی الهام گرفته از طبیعت کاربرد دارند. توصیه می شود، برای نظم بخشی و هماهنگی بیشتر عناصر موجود در یک فضا، اگر میز پذیرایی را به شکل دایره برگزیدید، عنصری دیگری را نیز که به شکل دایره هستند مانند میزهای کناری یا کوسن های دایره ای شکل با هم ترکیب کنید. به کار بردن وسایلی با اشکال مختلف، به اتاق عمق و بافت می افزاید.

چند ایده برای الهام از طبیعت در دکوراسیون به سبک سازگار با محیط زیست

برای طراحی و دکوراسیونی با تم طبیعت، اغلب از عناصری که به نوعی با طبیعت سروکار دارند استفاده می کنند، حال این عناصر می توانند سمبلی از طبیعت باشند و یا حتی رنگ هایی که در طبیعت وجود دارد. بدین منظور می توان از ایده های زیر کمک گرفت و از آنها در طراحی دکوراسیون منزل استفاده نمود.

  • به کار بردن دکوریجاتی از جنس چوب.
  • نصب کاغذ دیواری هایی با طرح طبیعت.
  • استفاده از قاب عکس گیاهانی با تم سبز.
  • پهن کردن قالیچه هایی به سبک خز حیوانات.
  • قرار دادن گلدان های بزرگی از گیاهان طبیعی.
  • استفاده از پالت سایه رنگهای زمین، آسمان و آب.
  • اختصاص دادن یک یال دیوار یا قسمتی از آن به گیاهان سبز و خودرو.
  • استفاده از پرده و پارچه ها (روکش های مبل) با طرح گیاهان و مناظر طبیعی.
  • برای ایجاد عمق و توازن فضا، در ارتفاع، مساحت و شکل اشیای موجود تغییر ایجاد کنید.
  • چسباندن عکس برگردان هایی الهام گرفته شده از طبیعت، نظیر تلفیق جنگل با حیوانات.
  • بهره مندی از عناصر مکتب ذن و ایجاد یک باغچه کوچک و سر سبز، پوشیده شده از سنگ ریزه ها.

نصب کاغذ دیواری طرح طبیعت

جمع بندی:

روشها و سبک های متنوعی برای چیدمان و دکوراسیون منزل وجود دارد، نظیر سبک سازگار با محیط زیست (Eco-style). این سبک با الهام گرفتن از دل طبیعت، استفاده از رنگ‌ها و بافت‌های متنوع، فضایی زیبا و جذاب را خلق می کند، به گونه ای که تاثیرات مثبت آن تا مدتها بر ذهن و روح شما باقی خواهد ماند. شما می توانید طرح های گلدار و مواج، یا بافت های کتان و مخمل را با هم ترکیب کنید. همین طور می توانید به فضای داخلی منزل خود کوسن، بالشتک، منابع نوری جذاب، و وسایل تزئینی نیز اضافه کنید.

 

 

۲.۷/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.