Whatsapp

مشاوره رایگان

ابزارهای اندازه گیری

ابزارهای اندازه گیری

فهرست

ابزارهای اندازه گیری را بشناسیم

کار با چوب به صورت حرفه ای نیاز به اندازه گیری دقیق و حرفه ای دارد. مشاغلی همچون مبلمان سازی و کابینت سازی برای اندازه گیری از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند. بنابراین در صورتی که قصد ورود به این حرفه را دارید بهتر است است ابزارهای اندازه گیری را بشناسیم.

اندازه گیری چیست؟

اندازه گیری فرایندی است که به شما نسبت های استاندارد یک شی را نشان می دهد. این کار نیاز به مقداری دانش در این زمینه دارد و برای اندازه گیری صحیح و اصولی شما نیاز به ابزارهای خاصی دارید. اهمیت اندازه گیری در برخی از صنایع به قدری است که کمترین اشتباه در آن می تواند باعث خرابی تولیدات شما شود.

متر لیزری

متر یکی از ابزارهایی است که نام آن را بسیار شنیده اید. صنعت چوبسازی از جمله حرفه هایی است که از متفاوت ترین متر برای اندازه گیری استفاده می کنند. مترهای لیزری با دقت و ظرافت بسیار بالایی ابعاد و اندازه ها را به ما نشان می دهند و از این رو شما از این ساختار به بهترین شکل ممکن می توانید استفاده کنید. البته مترهای لیزری نیز مانند هر ابزار دیگری عیب هایی دارد که یکی از آن ها حساسیت این متر به گرد و غبار می باشد. به همین دلیل باید از ورود براده های چوب به داخل مترهای لیزری جلوگیری کنید.

متر لیزری

نقاله مرکب

نقاله مرکب از جمله معمولی ترین و ساده ترین ابزارهای اندازه گیری است که می تواند زاویه ها را نیز به شما نشان دهد. برای اندازه گیری دقیق زاویه ها با استفاده از نقاله مرکب باید به صورت کامل کار با این ابزار را یاد بگیرید و با علامت گذاری نقاط به درست ترین ابعاد دست پیدا کنید.

نقاله مرکب

گونیا

گونیا نیز از دیگر ابزارهای اندازه گیری است که باید آن را بشناسیم. گونیا نه تنها ابعاد و اندازه ها، بلکه زاویه ها را نیز به شما نشان می دهد. به همین منظور شما کاربردی دقیق تر را می توانید از این ابزار انتظار داشته باشید. این ابزار اندازه گیری متراژ و اندازه گیری را بر حسب سانتی متر و اینچ به شما نشان می دهد. البته برای کار با گونیا باید دانش حداقل در ریاضی داشته باشید تا بتوانید به خوبی اندازه ها را محاسبه کنید.

 

گونیا

تراز لیزری

برای نصب انواع ستون، نرده، کابینت و سایر مواردی از این قبیل شما می توانید از قابلیت ها و کاربردهای تراز لیزری بهره ببرید. این ترازها در جهت افقی و عمودی می توان آن را استفاده کرد. در این ترازها نشانه گذاری و علامت هایی وجود دارد تا بتوانید اندازه گیری دقیق تری داشته باشید.

تراز لیزری

انواع زاویه سنج در اندازه گیری

در نظر گرفتن شیب صفر در انواع نصب صنایع چوب و نجاری تراز باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا در این حالت نتیجه کار برای شما ظریف تر و دقیق تر خواهد بود. همچنین برخی از لوازم چوبی دارای زاویه های عجیبی هستند که تنها می توان آن را با استفاده از زاویه سنج اندازه گیری کرد. زاویه سنج ها در دو نوع عقربه ای و دیجیتالی تولید و به بازار عرضه می شود و از جمله ابزارهای کاربردی برای نجاری به شمار می رود.

انواع زاویه سنج در اندازه گیری

کولیس و اندازه گیری

بسیاری از افرادی که در زمینه ساخت لوازم دکوراتیو به صورت حرفه ای فعالیت می کنند حتما با ابزار کولیس آشنایی دارند. این ابزار انواع مختلفی دارند و ضخامت شعاع های داخلی و بیرونی را به صورت دقیق محاسبه می کنند. کولیس ها در سه نوع دیجیتالی، دستی و ساعتی تولید و به بازار عرضه می شوند. افرادی که به دقت و ظرافت کار خود اهمیت بسیاری می دهند قطعا از کولیس های دیجیتالی استفاده می نمایند.

کولیس و اندازه گیری

رطوبت سنج

نم و رطوبت در هر مکانی امکان دارد هماهنگی و تعادل را برهم بزند و موجب به وجود آمدن برخی واکنش ها نیز شود. بنابراین در زمان کار با چوب باید توجه کنید که برخی از چوب ها دارای مقدار رطوبت هستند و نجار با استفاده از این دستگاه می توانید به صورت کامل از خشک بودن چوب مطمئن شود. دو نوع رطوبت سنج دی التریک و سوزنی از جمله رایج ترین رطوبت سنج موجود در بازار می باشد.

رطوبت سنج

ساعت اندیکاتور

ساعت اندیکاتور از دیگر ابزارهای اندازه گیری است که باید آن را بشناسیم. در هنگام ساخت ابزارهای چوبی فعالیت هایی همچون بارداری با استفاده از این ابزار می توان میزان درصد خطا را به حداقل رساند. البته ساعت اندیکاتور تنها برای افرادی که به برش های دقیق نیاز دارند کاربردی می باشد.

ساعت اندیکاتور

خرید و قیمت ابزارهای اندازه گیری

همان طور که در بالا عنوان کردیم، ابزارهای اندازه گیری انواع مختلفی دارند. تمامی موارد عنوان شده در بالا در صنعت نجاری بسیار کاربردی است زیرا نتیجه کار را دقیق تر و تمیزتر می کند. ولی کیفیت و عملکرد این هر یک از این دستگاه ها اهمیت بسیاری دارد و برای این که بتوانید به اندازه های دقیقی دست یابید باید این ابزارهای را از مراکز معتبر خریداری کرده و با کارکرد اصولی این دستگاه ها آشنایی داشته باشید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.