Whatsapp

مشاوره رایگان

آکواریوم گیاهان دریایی

آکواریوم گیاهان دریایی

فهرست

مدل های آکواریوم گیاهان دریایی در دکوراسیون

آکواریوم گیاهان دریایی به عنوان یک وسیله تزیینی می تواند نقش مهمی در زیبایی و طراوت دکوراسیون داخلی داشته باشد.  شکل بندی و چیدمان داخلی آکواریوم و نوع آبزیانی که درون آکواریوم قرار داده می شود می تواند بر زیبایی و جذابیت فضای داخلی بیفزاید.‌ وقتی آکواریوم با جای دهی مناسب و اندازه معقول با طراحی داخلی و نوع آبزیانی درون آن هماهنگی کامل یا نسبی داشته باشد، می تواند کیفیت دکوراسیون داخلی را ارتقاء داده و فضای جذاب و دیدنی را بوجود بیاورد.

آکواریوم گیاهان دریایی چه تاثیری بر فضای داخلی و خارجی آکواریوم می تواند داشته باشد؟

گیاه یکی از مهمترین لازمه های آکواریوم است. وجود حتی یک شاخه گیاه طبیعی در آکواریوم هم به زیبایی آکواریوم کمک میکند و هم اینکه از استرس و ناراحتیهای ماهیها که در آخر به مریضی و بی اشتهایی و گاهی منجر به مرگ میشود میکاهد. همچنین وجود گیاه در آکواریوم موجب رشد موجودات تک سلولی میشود که به سلامت آب و ایجاد یک چرخه اکوسیستمی در آکواریوم منجر می شود. به این ترتیب گیاه به علت داشتن رنگ سبز به آکواریوم جلوهای از تازگی و طراوت می بخشد.

اگر به هر دلایلی قادر به استفاده از گیاه طبیعی در آکواریوم نباشیم حتی المقدور بهتر است از گیاهان مصنوعی برای قراردادن در فضای داخلی آن استفاده شود تا باعث افت کیفیت کار از نظر طراوت و تازگی و جذابیت نشود.

آکواریوم گیاهان

برای قراردادن آکواریوم گیاهان دریایی در فضای دکوراسیون داخلی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای قراردادن آکواریوم در فضای داخلی ابتدا باید ابعاد آن با توجه به فضای که قرار داده خواهد شد تناسب داشته باشد. سپس با توجه به ابعاد مشخص شده تعداد و نوع ماهی ها و آبزیانی که می تواند در آن محیط به بخوبی زندگی کنند مشخص شود و پس از آن باید نسبت به تزیین فضای داخلی آکواریوم با توجه به ترکیب ،شکل و رنگ آمیزی نسبت به چیدمان فضای داخلی اقدام شود.

چیدمان داخلی آکواریوم ها به سه دسته اصلی گیاهی، مرجانی ( آب شور)، و آکواریوم مخصوص ماهیان گوشتخوار تقسیم می شود. که هر کدام از این نوع از آکواریوم با توجه به نوعشان ساختار و تزیینات متفاوتی دارند.

در هر دسته از این نوع آکواریوم های خانگی می توان به تناسب کار از شن، گیاهان دریایی و مرجان استفاده نمود. بطور کلی برای تزیین هر کدام از انواع آکواریوم بهتر است با کمک شن های زیبا و رنگارنگ کف آنها به ارتفاع ۴ تا ۸ سانتیمتر پوشانده شود.

سپس نسبت به تهیه و قراردادن انواع آبزیان و گیاهان دریایی اقدام شود. در آکواریوم های گیاهی برای زیبایی و طراوت کار حتی المقدور از گیاهان واقعی استفاده شود و باید به این نکته توجه کرد که گیاهان بلند حتی الامکان در قسمت عقب و پس زمینه آکواریوم قرار داده شود و در قسمت جلو هم از گیاهان کوتاه استفاده شود.

ولی برای نگهداری ماهی های گوشتخوار از نظر تزیینات داخلی اوضاع کمی متفاوت بوده و برای تزیین داخلی آکواریوم بهتر است از سنگ و چوب های تزیینی و مصنوعی استفاده شود. هنگام برنامه ریزی برای تزیینات داخل آکواریوم آن را به منزله باغچه ای بزرگ در نظر بگیرید که به زودی قرار است در آنجا گیاهان زیادی رشد کنند، از این رو رشد گیاهان درون آکواریوم را پیش بینی نمایید. در صورتی که تمرکز شما برای تزئینات داخل آکواریوم بر روی گیاهان می باشد، لازم است گیاهانی با ارتفاعات مختلفی خریداری کنید. تا با یک چیدمان مناسب و امکان قرار دادن گیاهان در اکثر نقاط آکواریوم بدون از بین رفتن فضای دید یک منظره زیبا و کاملا طبیعی برای بیننده شکل بگیرد.

آکواریوم گیاهان

آکواریوم گیاهان دریایی چیست؟

آکواریوم پلنت یا آکواریوم گیاهی نوعی از آکواریوم آب شیرین است که می توان آن را با گونه های گیاهان آبزی طبیعی تزیین نمود. به دلیل وجود آب شیرین در این نوع آکواریوم، مناسب برای نگهداری در فضاهای شهری و آپارتمانی بوده و براحتی می توان آب آن را در دوره های زمانی مشخص بدون هیچ دغدغه ای عوض نمود. در آکواریوم های پلنت باید به این نکته توجه کرد همانطور که گیاهان این نوع آکواریوم با آب شیرین هماهنگ هستند و در این نوع آب رشد می کنند ماهی ها و آبزیان زیبا و متناسب با آب شیرین برای قرار گرفتن در این نوع آکواریوم باید تهیه شود.

وجود گیاهان در این نوع از آکواریوم هم می تواند زیبایی و کیفیت کار را ارتقا دهد و هم نیترات و فسفات درون آب را زمانی که آب در حال گردش است از آب گرفته و به بهبود کیفیت آب کمک کند.

آکواریوم خانگی مرجانی(آب شور)

یکی دیگر از انواع مدل های آکواریوم، آکواریوم های مرجانی می باشد که برای تزیین آن ها از مرجان ها و صخره های دریایی استفاده می شود. به دلیل آب شور و شرایط فراهم شده برای این نوع از آکواریوم فضای شبیه به اعماق اقیانوس ها بوجود می آید. منتهی در این نوع از آکواریوم ها باید به این نکته توجه کرد که  ماهی ها و آبزیانی متناسب با نوع آب این آکواریوم را که شور است فراهم کرد.

ماهیان آب های شیرین به هیچ وجه نمی توانند در این نوع از آکواریوم دوام بیاورند. همچنین ماهیانی که برای این نوع آکواریوم انتخاب می شوند از نظر زیبایی و سلامت باید در حد مناسب و مطلوبی قرار داشته باشند. ماهیانی که انتخاب می شوند باید چشمانی روشن و شفاف داشته باشند. باله های ماهی نباید دارای نقص یا ایرادی باشد و از نظر ظاهری هم باید سالم و تمیز باشد و هیچ لک یا برجستگی غیر طبیعی بر روی بدن ماهی نباشد.

 

آکواریوم خانگی مرجانی(آب شور)

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.