Whatsapp

مشاوره رایگان

آموزش نجاری به کودکان

آموزش نجاری به کودکان

فهرست

آموزش نجاری به کودکان چه تاثیری در افزایش مهارت فردی دارد؟

نجاری یکی از هنرهای بسیار جذاب است که بسیاری از افراد تمایل دارند آن را یاد بگیرند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این هنر را به کودکانتان آموزش دهید؟ آیا می دانید که این هنر چه تاثیری بر روی مهارت های فردی شما دارد؟ چگونه می توان این هنر را به کودکان آموزش داد؟ لازم است بدانید که آموزش نجاری به کودکان تاثیر بسیاری بر روی مهارت های فردی آن ها دارد و شما با این کار می توانید اعتماد به نفس کودکان خود را افزایش دهید. برای آموزش نجاری به کودکان کارگاه هایی اختصاص داده شده است تا کودکان با شرکت در این کارگاه ها بتوانند بسیاری از مهارت های خود را افزایش دهند.

مزیت آموزش نجاری به کودکان

تنها یادگیری مراحل انجام نجاری کافی نیست. برای این که یک اثر هنری خلق شود نیاز به ایده پردازی، خلاقیت و سایر موارد دیگر می باشد. بنابراین در ادامه ما به شما مزیت آموزش نجاری به کودکان را برای شما عنوان خواهیم کرد:

توانایی فیزیکی

یکی از مهم ترین تمرکز افراد بر روی آموزش نجاری، یادگیری مهارت های فیزیکی است. با استفاده از این کار ارتباط بین چشم و دست کودک افزایش می یابد تا بتوانند با استفاده از چشم به خوبی تمامی خطوط و اشکال را دنبال کنند. بنابراین در این روش علاوه بر این که کودک یاد می گیرد که چگونه با استفاده از ابزارهای موجود، چوب را برش داده و آن را به شکل مورد نظر خود طراحی کند، این مهارت را پیدا می نماید که به چه صورت تمامی اعضای بدن خود را با یکدیگر هماهنگ کند.

نجاری کودکان

تقویت مهارت زیبایی شناسی

حس برتری در تمامی افراد وجود دارد. به همین دلیل کودکان نیز تمامی سعی و تلاش خود را می کنند تا با استفاده از مهارت و هنر خود بهترین طرح و نقش را خلق نمایند. همین امر به کودکان کمک می کند تا همواره به دنبال بهترین رنگ و جدیدترین طرح باشند تا محصول بدست آمده جذابیت و زیبایی بالایی داشته باشد.

تقویت مهارت های اجتماعی

قوه تخیل و ایده پردازی یکی از موثرترین روش برای افزایش مهارت های فردی کودکان است که می تواند تاثیرات بسیاری بر روی آینده کودکان بگذارد. شرکت در کارگاه های نجاری و آموزش این مهارت ها به شما کمک می کند که کودکان در اجتماع حضور پیدا کرده و با مشارکت های گروهی روابط اجتماعی و مهارت های خود را تقویت نماید. آموزش نجاری به کودکان و خلق آثاری بسیار جذاب و زیبا حس اعتماد به نفس کودکان را افزایش داده و تاثیرات بسیار مثبتی در آینده آن ها دارد.

تقویت قوه تخیل و ایده پردازی

کودکان برای این که بتوانند آثار زیباتر و منحصر به فردتری را خلق کنند، باید قدرت تخیل و ایده پردازی خود را تقویت نمایند. برای این کار کودکان ابتدا طرح ها و مدل های خود را در ذهن خود طراحی کرده و با استفاده از خلاقیت خود این ایده را بر روی چوب پیاده سازی می نمایند. بنابراین حضور در کلاس های آموزش نجاری این فرصت را به کودکان می دهد تا ایده پردازی و خلاقیت خود را به مرحله اجرا برسانند.

تقویت قوه تخیل و ایده پردازی با نجاری

سن مناسب برای آموزش نجاری به کودکان چقدر است؟

کودکان در هر سنی رفتار و عکس العمل خاصی را از خود نشان دهند و هر کدام از کودکان رفتار و واکنش های قابل پیش بینی را نشان نخواهند داد. در کارگاه های آموزش نجاری به کودکان، در هر سطحی افراد مهارت های مخصوص آن سن را آموزش می بینند. هر چه کودکان در سن پایین تر این مهارت را یاد بگیرند، فرصت بیشتری دارند تا تجربه لازم برای این کار را بدست بیاورند.

کودکان ۲ تا ۴ سال

کودکان در این سنین تمایل دارند که اشکال ساده و بدون مفهومی بسازند و از این رو باید به صورت آزادانه طرح و مدل خود را پیاده سازی کنند. کودکان در این سن کنجکاوی بسیاری در مورد هر ابزاری دارند به همین دلیل نباید ابزارهای خطرناک را در دسترس کودکان ۲ تا ۴ سال قرار دهید.

کودکان ۴ تا ۵ سال

کودکان در این سن میل به ساخت اشکال و ایده پردازی دارند و از این رو اشکال نامفهومی را با استفاده از چوب می سازند. شاید این اشکال به ظاهر ساده و یا بی ارزش برای شما به شمار رود ولی تاثیر بسیاری بر روی افزایش مهارت فردی و ایده پردازی کودکان دارد.

کودکان ۵ سال به بالا و آموزش نجاری به کودکان

کودکان بالای پنج سال علاقه بسیاری به طراحی و ایجاد طرح های زیبا دارند و می توانند با استفاده از مهارت ها و خلاقیت خود اشکال ساده همچون قایق را ایجاد کنند. کودکان ۵ ساله که در سنین پایین تر در کلاس های آموزش نجاری شرکت کرده اند، در این سن مهارت های خود را تقویت کرده و تجربه مورد نیاز را بدست می آورند.

آیا جنسیت در آموزش نجاری و مهارت فردی اهمیت دارد؟

جنسیت کودکان هیچ گونه محدودیتی برای آموزش نجاری و مهارت های فردی ایجاد نمی کند. فرقی ندارد که کودک شما دختر است یا پسر، مهم میزان مهارت و توانایی کودک در انجام طرح و ایده می باشد. معمولا نگرانی بسیاری از والدین این است که استفاده از ابزارهای نجاری برای کودکان خطری نداشته باشد. لازم است بدانید که کودکان برای آموزش نجاری از لوازم خطرناک استفاده نخواهند کرد و کودکانی که دارای سن پایینی هستند با استفاده از ابزارهای ساده این مهارت را آموزش می بینند.

 

دختران و اموزش نجاری

۴.۷/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.